Jorn Lyseggen (Meltwater) publiceert boek Outside Insight
12-10-2017 11:10:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2597 | Tags:

De digitalisering heeft de manier waarop we in het dagelijks leven beslissingen nemen veranderd. Verrassend is het echter om te zien dat de manier waarop bedrijven beslissingen nemen in de loop der jaren weinig veranderd is. Zij focussen zich veelal op interne data, waarbij de resultaten en activiteiten van het verleden worden geanalyseerd, maar deze interne gegevens zijn het gevolg van gebeurtenissen in het verleden en weergeven slechts een deel van het verhaal. Bedrijven kijken daardoor maar naar een klein deel van de inzichten die ze nodig hebben voor het nemen van goede beslissingen.

Iedere dag laten concurrenten broodkruimels met waardevolle informatie achter op het internet – van inzichten over nieuwe werknemers tot aangevraagde patenten, lanceringen van nieuwe producten, veranderingen in onlineadvertisingbudgetten en socialmediastrategieën. Deze externe data biedt bedrijven inzichten om meer naar de toekomst te kijken en beter geïnformeerde beslissingen te nemen.

Meltwater’s CEO Jorn Lyseggen noemt deze benadering Outside Insight. In zijn nieuwe boek Outside insight: Navigating a World Drowning in Data laat Lyseggen zien dat een focus op externe inzichten organisaties een completer beeld geeft van de kansen en bedreigingen in de markt.

Met praktijkvoorbeelden van transformatieve en datagedreven beslissingen, genomen door onder andere Apple, Facebook en Barack Obama, vertelt Lyseggen in Outside Insight over de toekomst van besluitvorming in het bedrijfsleven. Hij biedt een gedetailleerd plan voor leidinggevenden om deze manier van denken te implementeren in de mindset en processen van hun bedrijven.

De Outside Insight App

Lezers van Outside Insight ontvangen een exclusieve code waarmee ze toegang krijgen tot een gratis proefversie van de Outside Insight App. Gebruikers vinden in de app een newsfeed met de meest recente ontwikkelingen in de markt, realtime inzichten in kansen en bedreigingen en gepersonaliseerde competitieve rapportages. Deze externe gegevens bieden een gedetailleerd overzicht van de competitieve omgeving van een bedrijf, met belangrijke informatie over het bereik, de klanten, het advertising budget en het wervingsbeleid van de concurrentie.

ISBN 978 0241273722

www.outsideinsight.com
www.meltwater.com/nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie