KRO-NCRV lanceert Snapchatlens tegen pesten
21-09-2017 10:18:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2808 | Tags:

KRO-NCRV heeft een Snapchatlens gelanceerd om aandacht te genereren voor online pesten. De lens Open je mond tegen pesten, heeft inmiddels ruim 2,84 miljoen views behaald. De gemiddelde playtime voor een lens ligt normaal rond de 13 seconden, bij deze lens is dit 18 seconden.

Jochem de Jong, mediadirecteur van KRO-NCRV: “Aandacht voor het thema pesten is ongelofelijk belangrijk. Ik ben ontzettend trots dat we zoveel jongeren hebben bereikt die zich hiermee uitspreken tegen pesten”.

Bekijk hier de lens: bit.ly/Open-je-mond

Week tegen Pesten: Wij zijn LIT

Het is deze week op alle scholen De Week tegen Pesten. Naast de lens heeft KRO-NCRV ook een online game gelanceerd: Wij zijn LIT (www.wijzijnlit.nl) Jongeren worden toegevoegd in een fictieve appgroep. Via deze groepsapp krijgen ze direct te maken met het pestgedrag van leeftijdsgenoten. De gemaakte keuzes beïnvloeden de gesprekken in de groepsapp en sturen zo het verhaal van Wij zijn Lit. De game is een doorontwikkeling van de prijswinnende game Iris en is gelanceerd in de Week Tegen Pesten van 18 tot 22 september.

www.kro-ncrv.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie