Karin Schut directeur VINEX
01-02-2017 11:23:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2608 | Tags:

Karin Schut is de nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO. Zij is daarmee de opvolger van Bas de Vos die tot voor kort het onderzoek leidde.

Karin is al een sinds medio 2016 inhoudelijk bij het onderzoek betrokken en één van de drijvende krachten achter het in november 2016 gelanceerde onderzoek.

Joris van Lierop, bestuursvoorzitter VINEX: “We hebben met NOBO een toonaangevend digitaal onderzoek gerealiseerd dat wij met trots uitdragen. Tegelijkertijd is er veel werk aan de winkel, zowel operationeel als bestuurlijk. Ik ben daarom zeer verheugd dat Karin Schut bereid is gevonden om Bas de Vos op te volgen. Karin kent de materie door en door en is thuis in het ingewikkelde speelveld.”

Als directeur VINEX zal Karin het team aansturen en de voortgang van het onderzoek bewaken. De eerste prioriteit voor Karin wordt het borgen en verder ontwikkelen van NOBO. Daarnaast zal zij meebouwen aan de toekomst van het onderzoek en de operationele inbedding ervan.

Schut kan bogen op jarenlange research- en strategie-ervaring bij verschillende mediabureaus. Sinds 2015 verzorgt zij media- en onderzoeksadvies vanuit haar eigen bureau karinschut.com.

Over VINEX

Vinex staat voor de Verenigde Internet Exploitanten, de stichting met als enig doel een breed geaccepteerd online bereiksonderzoek uit te voeren. Toonaangevende mediabedrijven hebben de financiele basis gelegd om state-of-the-art onderzoek op te zetten. 

Het in november 2016 gelanceerde onderzoek rapporteert al het relevante internetverkeer, inclusief mobiele devices en apps. Inmiddels is het aantal participanten opgelopen tot twintig en worden met diverse geïnteresseerden gesprekken gevoerd.

www.vinex.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie