Kia selecteert Official Match Ball Carriers voor EK vrouwenvoetbal
14-07-2017 16:15:32 | Door: Max Vlugt | hits: 2785 | Tags:

Op de eerste speeldag van het UEFA Women's EURO 2017, op zondag 16 juli, komt de allereerste Official Match Ball Carrier in actie: Esra Neter. Deze 10-jarige talentvolle voetbalster werd samen met dertig andere meisjes uitverkoren tot Kia Official Match Ball Carrier. Zij hebben de eervolle taak om de wedstrijden van het toernooi te openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Na een oproep van Johnny de Mol, begin juni, meldden ruim honderd meisjes zich bij Kia aan.

Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, neemt Nederland het in Stadion Galgenwaard in Utrecht meteen op tegen Noorwegen, de finalist uit 2013. Esra heeft de eervolle taak om deze spannende wedstrijd te openen. Esra is een talentvolle voetbalster uit Amstelveen en is 10 jaar oud. Esra speelt hoofdklasse in het jongensteam van voetbalclub Buitenveldert als enige meisje. Ook is ze in 2015 en 2016 gescout door Ajax. Ze heeft toen met een aantal meisjes 6 weken stage mogen lopen bij de eerste selectie van het meisjesvoetbal.

Oranje Leeuwin
Esra: "Ik vind het heel cool om straks in dat uitverkochte stadion, vol met enthousiaste voetbalfans, het veld op te stappen en dan het toernooi te openen. Nu ben ik Official Match Ball Carrier, maar ik droom ervan om over een paar jaar zelf een Oranje Leeuwin te zijn en het mooie oranje shirt te mogen dragen."

Zeven speelsteden
Het UEFA Women's EURO 2017 vindt plaats in zeven speelsteden: Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Kia is trouwe UEFA partner en trotse sponsor van UEFA Women's EURO 2017 in Nederland. In het kader van deze samenwerking worden allerlei activiteiten ontplooid. Eerder liet Kia al een mini-documentaire ontwikkelen over de evolutie van vrouwenvoetbal in Nederland, gepresenteerd door Johnny de Mol.

Het vrouwenvoetbal in Nederland maakt een grote ontwikkeling door. De afgelopen vijf jaar is het aantal voetbalsters met ruim 20 procent gestegen. De populariteit van de sport groeit verder in Nederland, mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen.

Officiële sponsor FIFA
Kia is al sinds 2006 de officiële sponsor van de FIFA. Het eerste Europese eindtoernooi met Kia als officiële partner was het UEFA Euro 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.

www.kia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie