Live beelden als advertenties bij de Persgroep
30-11-2016 12:52:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4462 | Tags:

De Persgroep heeft de primeur te pakken met het tonen van live beelden in plaats van een reguliere pre-roll. Tijdens de Formule 1-race in Abu Dhabi werden gedurende 30 seconden live beelden van de zender Ziggo Sport ingezet als advertentie op onder andere AD.nl. Hiervoor werd gebruik gemaakt van Rollin, een live pre-rolltechniek ontwikkeld door The Capitals en Triple.

Lauren van der Heijden, directeur Corporate Sales van de Persgroep: “Rollin is slimme manier om een livestream te mengen met een pre-roll. Het geeft onze adverteerders de mogelijkheid hun klanten extra aandacht te laten hebben voor hun live online videocontent. Het was een logische en sterke manier voor Ziggo Sport om in een Formule 1-weekend bezoekers actiematig naar de tv te verwijzen. Adverteren wordt zo veel minder statisch.”

De live pre-roll van 30 seconden werkt als een reminder voor mensen, waarna ze direct kunnen klikken of hun tv kunnen aanzetten om het live moment verder te kijken. Het inzetten van deze techniek is nieuw in de sportmarkt op de techniek is een octrooi aangevraagd. 

www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie