MEC lanceert internationale Mondriaancampagne
23-06-2017 12:56:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4638 | Tags:

Samen met mediabureau MEC en Kinetic lanceert het Gemeentemuseum Den Haag een grote campagne rond de tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan. Deze tentoonstelling laat de bezoeker op een unieke manier Mondriaans weg naar abstractie ontdekken. Maar bezoekers gaan ook mee op reis door het kosmopolitische leven van de kunstenaar, dat zich onder andere in Amsterdam en New York afspeelde.

Omdat het Gemeentemuseum de grootste collectie Mondriaans ter wereld bezit, kan elke fase uit zijn loopbaan worden getoond.

Mondriaan in New York

In New York leert Mondriaan op zijn 68e een nieuwe wereldstad kennen, met gloednieuwe muziek – de Boogie Woogie – en een bruisend uitgaansleven. De nieuwe energie mondt uit in zijn laatste meesterwerk, Victory Boogie Woogie, dat na zijn overlijden in 1944 onafgemaakt op een schildersezel in zijn atelier achterblijft. Deze liefde van Mondriaan voor het land van de onbegrensde mogelijkheden was geheel wederzijds. Toen Mondriaan in 1944 overleed, schreef de Amerikaanse pers al dat een van de grootste kunstenaars van de 20e eeuw was overleden – en dat terwijl die eeuw nog niet eens op de helft was. Ook president Obama wilde tijdens zijn bezoek aan Nederland vanwege de NSS graag Mondriaans werken bewonderen.

Campagne

De campagne in New York bestaat uit een viertal korte digitale films met animaties van zijn werk. Deze worden getoond op de premium digitale schermen van LinkNYC die langs alle avenues en streets van Manhattan, New York staan.

Gijs Meijer, hoofd marketing en communicatie van het Gemeentemuseum: “Het is voor ons een even spannende als logische fase in onze Mondriaancampagne. Spannend omdat we nooit eerder zo’n omvangrijke campagne in het buitenland hebben gedaan. Logisch, omdat Mondriaan een wereldmerk is. We lanceren een campagne waarin Mondriaan op straat ‘ontdekt’ wordt. Vanzelfsprekend hopen we dat men massaal naar de tentoonstelling komt, maar ook na deze tentoonstelling blijft Mondriaan groots te zien in het Gemeentemuseum Den Haag.”

Ruud Verheijen, Business Development Director bij MEC: “Mondriaan staat voor vernieuwing, innovatie en inspiratie. Aspecten waar wij ons in herkennen. Mede daarom wilden we de campagne op bijzondere plekken laten zien. In Den Haag kun je al niet om Mondriaan heen, maar dat geldt ook rond het Museumplein in Amsterdam, op Schiphol en dus nu zelfs in New York. Alle objecten worden ingevuld met unieke content zodat Mondriaan echt gaat leven. Dankzij de innovatieve en gedreven aanpak van Kinetic hebben we deze The Hague-Amsterdam-New York-connectie voor elkaar kunnen krijgen.”

De tentoonstelling De ontdekking van Mondriaan is tot en met 30 september 2017 te zien in het Gemeentemuseum Den Haag.

www.mecglobal.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie