MPG. zet met productie Efteling jubileum magazine stap richting consumentenmarkt
02-06-2017 14:31:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 5426 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk was deze week in de jubilerende Efteling - 65 jaar. Normaal gesproken een leeftijd om ermee te stoppen maar de Efteling heeft er de vaart goed in.

Het nummer 1 pretpark van Nederland bouwt gestaag door, ook aan extra accommodatie om de groeiende stroom buitenlandse bezoekers te kunnen verwerken.

Het jubileum magazine Feest werd door Roodkapje en Marijke Helwegen uitgereikt aan Fons Jurgens, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling.

Marijke sprak daarbij mooi woorden, waaronder facelift, leeftijdsloos en eeuwig jong.

Het magazine werd geproduceerd door MPG. en is gedrukt in een oplage van 105.000 stuks door zusterbedrijf Senefelder Misset in Doetinchem.

Feest is te koop voor 4,95 euro bij Bruna, Primera, Albert Heijn en in de winkels in de Efteling.

Dolly van den Akker, business directeur bij MPG. en uitgever van Feest, ziet ook nog goede mogelijkheden binnen print: "Het is belangrijk dat je altijd vanuit de customer journey denkt. In deze journey kunnen kwalitatieve printmedia een belangrijke rol vervullen. Een magazine wordt steeds meer gepercipieerd als een kwaliteitsmedium waarbij het merk op een goede manier de volle aandacht heeft van de consument. Zij ervaren het als een kwalitatief cadeau."

Hoofdredacteur van Feest is Mandy van Koningsbrugge.

Je werkt normaalgesproken voor B2B titels, hoe was het voor jou om Feest te maken?

"Het was letterlijk een feest om een glossy magazine te maken voor een sympathiek merk als de Efteling. De grootste uitdaging - en het belangrijkste verschil met onze andere titels - was om een magazine te maken waar mensen bereid zijn voor te betalen. We hebben dus goed gekeken naar wat de echte relevantie en associatie is voor consumenten in de wereld van de Efteling. Dat zijn sprookjes en inspiratie. Wat hielp is dat het team dat hieraan werkte zelf tot de doelgroep van het magazine behoort. We hebben dus goed gekeken naar wat ons zo aantrekt in de wereld van de Efteling. Die kernwaarden hebben we vertaald naar typische glossy-rubrieken als beauty, mode en lifestyle en leesverhalen, die samen bijdragen aan een verhaal over een koninklijk feest, dat als een rode draad door het magazine loopt."

Hoe was de samenwerking met de Efteling? Hoeveel redactionele vrijheid had je?

"De betrokkenheid en het enthousiasme bij de Efteling waren zeer groot, wat de samenwerking erg prettig maakte. Sprookjes bieden volop inspiratie om een glossy magazine te maken maar dat maakt het nog geen Efteling-glossy. Samen hebben we gezocht naar de juiste balans daarin. Voor beide kanten was dat leuk en leerzaam."

Smaakt dit naar meer?

"Absoluut! Dit magazine laat zien dat jubilea een natuurlijke aanleiding zijn om contact te leggen met je publiek. Een magazine biedt daarvoor volop mogelijkheden. Dat maakt het een zeer geschikt middel als je, zoals de Efteling, iets te vieren hebt en daar een blijvende herinnering aan wilt hebben. Ik kan genoeg inspirerende merken en bedrijven bedenken waarmee we zoiets zouden kunnen maken."

www.mpg.today
www.efteling.nl


Lees ook:

MPG. ontwikkelt jubileumglossy Efteling


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie