MassiveMusic opent vestiging in Tokio
02-05-2017 12:52:40 | Door: Katja Brokke | hits: 2380 | Tags:

MassiveMusic heeft haar wereldwijde netwerk uitgebreid met de opening van een vestiging in de Japanse hoofdstad Tokio. De vestiging is het zesde kantoor van MassiveMusic. Eerder opende het Amsterdamse muziekbureau kantoren in Londen, New York, Los Angeles en Shanghai.

Het team in Tokio bestaat uit Junya Terui, Managing Director & Executive Producer, Tamon Fujimi, Business Development Manager, en Rick Sakurai, Creative Director en Composer. De vestiging in Tokio wordt gerund door lokale muziekprofessionals, die de Japanse markt en cultuur als geen ander begrijpen.

Terui: “We geloven er heilig in dat écht teamwork en creativiteit alleen kan ontstaan als mensen een connectie maken. Door in Tokio een kantoor en studio te openen kunnen we de lokale markt perfect bedienen.”

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: “We hebben de afgelopen jaren fantastisch werk mogen maken in Japan, waarbij we helemaal verliefd zijn geworden op het land. Het openen van dit kantoor en zo de mogelijkheden in Azië uitbreiden was een logische stap. We willen zo nog beter samenwerken met merken en bureaus in Japan en innovatie naar een hoger plan brengen.”

Met het naderen van de Olympische Spelen van 2020 in Tokio was er geen beter moment om de Japanse markt te betreden.

Brouwer: “Na gewerkt te hebben aan de campagne van de Olympische Spelen van 2016 hopen we ook hier een belangrijke rol te kunnen spelen. Daarnaast zal de toenemende mondiale scope van merken en bureaus flink impact hebben op hun creatieve projecten. MassiveMusic kan hen daar als geen ander bij helpen, met ons internationale netwerk en de services die we bieden.”

Terui: “Tokio speelt een cruciale rol in de Aziatische cultuur en zakenwereld. De afgelopen jaren zagen we een enorme toename van het aantal expats, wat laat zien dat de markt steeds internationaler wordt. Dat wij muzikaal en strategisch willen innoveren, sluit hier mooi bij aan. We willen mooi werk leveren voor merkcampagnes en zoeken naar samenwerkingen met innovatieve merken en vooruitstrevende bureaus. We kunnen hen op maat gemaakte en gecomponeerde muziek bieden, sonic branding en muzikale activaties.”

Fujimi: “De markt verandert met de dag maar heeft nu echt een omslag bereikt. Japan was altijd behoorlijk geïsoleerd als land en cultuur. Maar dat verandert heel snel. Dat is direct te merken in advertising, waar westerse ideeën over creativiteit en kwaliteit steeds vaker zichtbaar zijn.”

Op 11 mei aanstaande wordt de opening van het nieuwe kantoor gevierd bij Wall&Wall in Omotesando.

www.massivemusic.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie