MediaTest publiceert 5 whitepapers over de efficiviteit van online magazines, tv commercials, zakelijk WhatsApp en klantcommunicatie
31-01-2017 12:43:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4861 | Tags:

MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap. In het kader van kennisdeling schrijft het onderzoekbureau hier vervolgens een whitepaper over.

 

Tips voor een effectievere TV-commercial

250 TV-commercials zijn geanalyseerd op een tal van inhoudelijke kenmerken, om te zien of er bepaalde richtlijnen zijn voor wat wel of wat juist niet werkt bij een TV-commercial. Op basis van de resultaten worden in het whitepaper tien tips gegeven voor een effectievere TV-commercial... lees deze whitepaper

 

Gebruik en effect van online magazines

MediaTest voerde een gecombineerd onderzoek uit naar het gebruik en effect van online magazines/e-zines. Hieruit blijkt dat e-zines veel potentie hebben om gewenste effecten te bewerk-stellingen. In het whitepaper worden zes concrete aanbevelingen gedaan om het effect van e-zines te optimaliseren... lees deze whitepaper



De inzet van zakelijk WhatsApp

De inzet van zakelijk WhatsApp is in opkomst. MediaTest heeft onderzoek gedaan naar de optimale inzet hiervan. De resultaten laten zien dat het zakelijk gebruik van WhatsApp nog in het beginstadium zit. Er is contact tussen organisaties en klanten, maar WhatsApp is geen voorkeurskanaal en de klant houdt graag zelf het initiatief... lees deze whitepaper

 

Klantbeleving staat centraal

Het centraal stellen van de klantbeleving is een steeds belangrijker wordende trend. Ontwikkelingen rondom dit thema zijn in kaart gebracht en er is vast-gesteld hoe de trend door media-experts wordt gedefinieerd en toegepast. In het whitepaper worden negen tips gegeven om de klantbeleving centraal te stellen... lees deze whitepaper


 

De effectiviteit van klantcommunicatie

Daarnaast willen we je ook het rapport van een zeer uitgebreid onderzoek (n=1.210) naar de effectiviteit van klantcommunicatie niet onthouden. Organisaties zetten vaak verschillende communicatiemiddelen in om de betrokkenheid van hun klanten te vergroten. In het onderzoek is ingezoomd op de communicatie van goede doelen, banken, zorgverzekeraars en supermarkten. Het gebruik en de effectiviteit van print magazines, digitale magazines, e-mailnieuwsbrieven, websites, social media en mobiele apps is onder de loep genomen... lees dit rapport

www.mediatest.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie