Mediahuis en Wayne Parker Kent sluiten strategisch partnership
16-05-2017 12:44:40 | Door: Katja Brokke | hits: 2453 | Tags:

Mediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgische uitgever tekent in op een kapitaalverhoging om zo de ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen.

Wayne Parker Kent is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van online mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches en werd bijna zeven jaar geleden opgericht door vier partners: Slaven Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. Inmiddels bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit vijftien merken, waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.
 
Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis: "Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken. We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren."
 
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: "Onze ambities hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken: wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen. Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt."

www.wayneparkerkent.com
www.mediahuis.be

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie