Mediaxplain* zet DOOH van JCDecaux in voor Aperol Spritz
06-06-2017 10:15:53 | Door: Katja Brokke | hits: 3610 | Tags:

Aperol Spritz maakt deze zomer, samen met Mediaxplain*, gebruik van de mogelijkheden van DOOH bij JCDecaux en gaat voor zichtbaarheid op het moment dat relevant is voor de doelgroep.

Mooi weer + einde middag = tijd voor Aperol Spritz. De zomerse temperaturen stijgen; hét moment voor Aperol om haar doelgroep aan te spreken. Op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux valt het Italiaanse drankmerk op met conditionele content in het centrum van Amsterdam, op onder meer op het Leidseplein en op het Rembrandtplein.

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland: “Naast hoge beeldkwaliteit en beweging zijn sterke punten van digitale buitenreclame dat je snel kunt schakelen en zichtbaar kunt zijn wanneer dat voor jouw merk relevant is. Aperol maakt daar met deze campagne optimaal gebruik van door te kiezen voor zichtbaarheid in de namiddag en bij een temperatuur van 20+. Met dergelijke conditionele content zorg je ervoor dat de boodschap naadloos aansluit bij de context en de actuele belevingswereld van het publiek. Dit maakt campagnes relevanter.”

Mediaxplain* is inmiddels 5 jaar verantwoordelijk voor de optimalisatie van de mediastrategie van Aperol.

Tjitske Maathuis, Account Director van Mediaxplain*: “Voor Aperol is het momentum van communiceren van essentieel belang. De ontwikkelingen binnen outdoor volgen elkaar in rap tempo op en dit biedt enorme kansen voor campagneoptimalisatie. Niet alleen qua tijdstip, maar zelfs op het aantal graden Celsius. Op die manier komt de doelgroep op het juiste gebruiksmoment in contact met dit zomerse drankje.”

Als allereerste buitenreclame-exploitant van Nederland heeft JCDecaux een digitaal Mupinetwerk geïnstalleerd op straat, met objecten in het centrum van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De Mupi Métropole beschikt over een premium 84 inch digitaal lcd-scherm. Hierdoor zijn uitingen, ongeacht de weersomstandigheden, altijd duidelijk zichtbaar. Met dit DOOH-netwerk is het mogelijk om gebruik te maken van data-feeds, zodat continu de nieuwste informatie is te zien en bijvoorbeeld twittertijdlijnen en aangepaste prijzen of aanbiedingen laat zien. Ook is het mogelijk direct in te spelen op veranderende weersomstandigheden of live sportevenementen.

www.jcdecaux.nl
www.mediaxplain.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie