Natwerk ontwikkelt B2B-campagne Port of Amsterdam
27-07-2017 10:58:10 | Door: Katja Brokke | hits: 2562 | Tags:

Het vertellen van de onbekende verhalen uit de haven vormt de kern van de nieuwe campagne die Port of Amsterdam lanceert: The Greatest Port You Never Thought Of. Deze business-to-businesscampagne is ontwikkeld door reclamebureau Natwerk.

Erik Bruinsma, strategisch marketeer bij Port of Amsterdam: “Het is belangrijk dat Port of Amsterdam bij onze verschillende doelgroepen top of mind is. Er gebeuren prachtige dingen op het gebied van samenwerking, internationale handel en innovatie in de Amsterdamse haven. Deze parels willen we graag delen, om zo ook andere bedrijven uit te nodigen om hier zaken te doen.”

Mobiel café

Om de verhalen van de haven een plek te geven bedacht Natwerk The Little Café By The Port. Een piepklein, mobiel café, compleet met biertap en een prettig spraakzame barman.

Frank de Ruwe, oprichter en creatief directeur van Natwerk: “Als er één plek is waar je goed verhalen kunt vertellen, is het wel in een café. Het Kleine Café Aan De Haven kent iedereen over de hele wereld. Hier kunnen we feitelijke verhalen over de haven op een ontspannen en leuke manier vertellen.”

Bruinsma: “Het is te gek om te zien dat het café als communicatie construct relatief ingewikkelde kost aantrekkelijk maakt voor onze B2B-markt. En dat het zo aanslaat. Natwerk is er uitermate goed in geslaagd om onze verhalen te vertellen op een manier die wij belangrijk vinden: duidelijk en met Amsterdamse humor.”

Breed inzetbaar

Het mobiele café is een uitvalsbasis voor alle verhalen in de campagne. Beurtelings schuiven hier prominente personen uit de haven aan en doen er hun verhaal. De barman voorziet zijn gasten van een drankje en is bovendien de gangmaker die de vaart erin houdt. Van de interviews worden films gemaakt die Port of Amsterdam verspreidt via social media en hun eigen kanalen. Het café is ook inzetbaar op beurzen en reist heel Europa door. Daarnaast fungeert het café als icoon in de overige campagne-uitingen, zoals banners, advertenties en infographics. Deze uitingen zullen te zien zijn binnen relevante media voor de verschillende doelgroepen.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Marc Oomen, Erik Bruinsma, Pascale van Ommeren en Lysanne Geluk | Creative agency: Natwerk | Production agency: rubenpaulruben & Goed Bezig | Regisseur: Ruben van Duijn | D.O.P.: Paul Roest | Editor: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber | Soundstudio/Music: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber | Grading/Online: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber 

www.natwerk.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie