Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl
23-03-2017 08:16:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 4429 | Tags:

Online woonwarenhuis vtwonen.nl heeft een nieuwe distributiecentrum in Lelystad, met een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en vijf laaddocks. Vanuit dit distributiecentrum worden sinds afgelopen zomer vrijwel alle E-commerce orders verwerkt en verstuurd. Doordat de distributie is gecentraliseerd en de efficiency van het logistieke proces verbeterd is, staat niets een verdere omzetgroei in de weg. 

 De verschillende hallen in het distributiecentrum zijn bij de herinrichting efficiënter en logischer ingedeeld. In het nieuwe centrum wordt bijvoorbeeld gewerkt met zonepicking waardoor een magazijnmedewerker in een specifieke zone orders verzamelt. Dit resulteert in een verhoogde pick-dichtheid en daarmee een nog efficiënter orderpickproces. 

Naast de infrastructurele verbeteringen is er ook geïnvesteerd in een nieuw voorraadoptimalisatiesysteem. Op meerdere niveaus worden voorraden van alle voorraadartikelen gedurende het gehele jaar beter gemanaged. Daarbij wordt rekening gehouden met seizoensinvloeden en product-life cycles.

Met het nieuwe distributiecentrum verstevigt Sanoma het fundament onder haar

e-commerce activiteiten voor de beoogde groei in de komende jaren. Deze groei komt niet alleen uit Nederland, maar ook uit België, onder andere met de onlangs gelanceerde Vlaamse variant van het magazine vtwonen. Ook de Belgische webshop vtwonen.be zal sterk bijdragen aan de groei. 

Sanoma | SBS weet met ruim 50 crossmediale merken wekelijks 13,1 miljoen Nederlandse consumenten te bereiken via tijdschriften, tv, evenementen, content marketing, e-commerce, websites en apps. Door de koppeling van content en het toepasbaar maken van de beschikbare data ontwikkelt Sanoma | SBS datagedreven marketing oplossingen voor haar klanten. Sanoma | SBS kent een breed portfolio aan A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, Scoupy, Share a Perfect Day, VIVA, vtwonen en Veronica. In 2016 won Sanoma|SBS de Cross Media Award voor de beste exploitant voor geïntegreerde, multimedia communicatiemogelijkheden.

www.vtwonen.nl
www.sbs6.nl/programmas/vtwonen
www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie