[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 08:51:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2982 | Tags:

Resultaten wijzen uit dat out-of-home het meest effectieve offline medium is wat betreft het genereren van online activiteiten. Dit meldt Exterion Media naar aanleiding van een onderzoek van Nielsen. Bijna de helft (46%) geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne. 38 procent bezocht naderhand de Facebookpagina van het betreffende merk, bij Instagram was dit 25 procent en 23 procent bezocht Twitter. OOH laat bij alle online activiteiten een overperformance zien, het medium ligt bijna overal 4x hoger dan verwacht.

In 2016 is er in de Verenigde Staten totaal 7,6 miljard dollar uitgegeven aan out-of-homecampagnes. Dit is ongeveer 7 procent van de totale uitgaven aan offline media in 2016. De overperformance is te wijten aan het feit dat 26 procent van de online activiteiten wordt gedreven door het zien van een out-of-homecampagne, terwijl er ten opzichte van de totale mediabestedingen slechts 7 procent is uitgegeven aan out-of-home. De online activiteit per gespendeerde dollar ligt dus het hoogst bij een buitenreclamecampagne.

Het onderzoek is een vervolg op een vergelijkbare studie uit 2013 en is uitgevoerd in de Verenigde Staten onder 1089 respondenten. De online survey bevatte vragen gericht op online activiteiten naar aanleiding van reclame op tv, radio, print, films en out-of-homemedia.  

Lees hier een samenvatting van het onderzoek.

www.exterionmedia.com/nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie