Onesize creëert visual identity The Strain
18-07-2017 15:14:07 | Door: Katja Brokke | hits: 2318 | Tags:

Het Nederlandse bureau Onesize creëert de visual identity voor het laatste seizoen van de FX-serie The Strain. De creatieve studio zet met het project voor FX Networks hun Amerikaanse expansie voort. Het laatste seizoen van de tv-serie The Strain ging 16 juli in première.

Na de teaserpromo voor de cult-serie American Horror Story 6 nam Onesize deel in de pitch voor het vierde en laatste seizoen van The Strain, geregisseerd door Guillermo del Toro. Geïnspireerd door de verhaallijn van de serie, waarin een vampierenvirus de mensheid infecteert - kozen de creatieven voor een thema van bloed, om de nachtmerrieachtige wereld van The Strain tot leven te brengen.

Inspiratie werd gevonden in surrealistische schilderkunst en de stijl van graphic novels met een sterke focus op vloeistoffen. Met digitale paint-mappingeffecten ging het team experimenteren in hun Amsterdamse studio. Hun zoektocht naar de perfecte beelden van bewegende vloeistoffen leidde ze naar de specialist Susi Sie in Berlijn, waarmee ze samen de live action footage van vloeistoffen maakten.

Chris Coopmans, Art Director bij Onesize: “We hebben de vloeistoffen in de studio van Susi Sie in Berlijn gefilmd. Eerst hebben we laser-gesneden mallen van de logo’s van FX en The Strain gemaakt. Daarmee is Susi aan de slag gegaan. Alles is high-speed opgenomen om in post de maximale controle te houden over de vloeistof beweging en deze te manipuleren. Terug in de studio hebben we een selectie gemaakt van de beste shots, en deze vervolgens gereed gemaakt voor 3D. Alle shots, behalve de logo’s, zijn volledig gedigitaliseerd en met gedetailleerde texture lagen op 3D-modellen gemapt.” 

Twee kleuren vormden de basis van de visual identity, waarbij wit het vampieren bloed vertegenwoordigt en rood dat van mensen. Met deze ingrediënten heeft het team bij Onesize een pakket samengesteld dat voor verschillende doeleinden in te zetten is, bijvoorbeeld; promo’s, teasers, count downs, interstitials en alles voor zowel online als voor tv.

Kasper Verweij, Creative Director, designer  en partner bij Onesize: "We nemen graag de creatieve leiding, maar we geloven ook sterk in een nauwe samenwerking met klanten en creatieven, ongeacht waar een creative-brief ons naartoe leidt. We kunnen een project volledig van concept tot final rendering verzorgen: art direction, design, regie, visual-effects, editing en (post-)productie.”

www.onesize.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie