Oprichters Fashionchick investeren in woonplatform Biano.nl
16-05-2017 14:24:19 | Door: Katja Brokke | hits: 2113 | Tags:

Waar het online interieurconcept in Tsjechië al ruim een jaar geleden zijn start maakte en op dit moment ruim 1 miljoen bezoekers per maand trekt, zagen oprichters van het online modeplatform Fashionchick.nl, Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong, een gat in de markt. Met de expansie naar Nederland begin 2017 is Biano.nl voor iedere consument die zijn interieur een restyling wilt geven, aan het oriënteren is voor een verbouwing of producten wilt shoppen een startpunt om mooi te kunnen wonen.

Met het oog op een volle markt voor wat betreft publishers binnen de fashionbranche, is er op dit moment in het woonsegment genoeg ruimte voor de investeerders om de markt te betreden met Biano.nl. Ook vanuit de adverteerderskant blijkt dat er behoefte is aan een onlineshopping- en inspiratieplatform als Biano.nl. Mede dankzij de groeiende huizenmarkt en toename in het gebruik van online kanalen voor oriëntatie en aanschaf van woonproducten, liggen er ook voor de retailers en webshops nog veel kansen. 

Management en toekomstplannen

Om de uitrol van het platform in Nederland te kunnen realiseren met als doelstelling in 2018 een speler van formaat te zijn, wordt er een substantiële investering van enkele tonnen gedaan om marketingactiviteiten op te zetten. Ook is er de ambitie om het platform vanaf volgend jaar nog verder in Europa uit te breiden. Met een commerciële, conversiegedreven mindset en passie voor e-commerce, is Denise Swaagman aangesteld als manager van de site. Zij is bij Fashionchick ruim 5 jaar verantwoordelijk geweest voor de sales- en accountmanagement binnen het platform na er te zijn afgestudeerd op funnel- en conversieoptimalisatie vraagstukken.

www.biano.nl
www.fashionchick.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie