Progress Communications wint Global SABRE PR Award
21-09-2017 10:47:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2730 | Tags:

Progress Communications heeft als eerste Nederlandse pr-bureau een Global SABRE PR Award gewonnen. Het bureau won de award voor de Microsoft-campagne in samenwerking met de boyband B-Brave voor veilig internetgebruik. De award wordt op 25 oktober 2017 in Miami uitgereikt door Holmes Report. De campagne werd, samen met veertig andere winnaars, geselecteerd uit zesduizend ingezonden cases van over de gehele wereld. Eerder won Progress al een EMEA In2 SABRE Award en een Dutch PR Award voor dezelfde Microsoft-campagne.

Microsoft maakt elk jaar aan de hand van campagnes consumenten bewust van veilig internetgebruik. Uit analyse van Progress bleek echter dat jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud met deze activiteiten moeilijk te bereiken waren. Daarom ontwikkelde Progress Communications, het pr-bureau van Microsoft Nederland, een campagne waarin veilig internetgebruik met de populaire boyband B-Brave centraal stond. De boyband zelf was intrinsiek gemotiveerd en zodoende bijzonder geïnteresseerd om kosteloos mee te werken. Zij waren eerder het slachtoffer geweest van een identiteitsroof waarbij een pedofiel zich voordeed als bandlid, meisjes had benaderd en met hen had afgesproken. Het doel van de campagne? Jongeren effectief bewustmaken van het risico van het delen van persoonlijke gegevens via het internet.

Samen met B-Brave zette Progress Communications een prank op, waarin een van de bandleden een selfie online zette op zijn Instagram- en Snapchat-accounts. Hierbij had hij zogenaamd niet door dat het telefoonnummer van een ander bandlid op de achtergrond te zien was. In werkelijkheid was dit telefoonnummer van het campagneteam. De prank ging viral. Het telefoonnummer werd duizenden keren door fans gebeld en ontving tienduizenden WhatsApp-berichten. De prank was trending topic op Twitter en de YouTube-video’s werden in totaal bijna 80.000 keer bekeken. De onthulling van de campagne op een nationale radiozender genereerde zowel nationale als internationale publiciteit.

Progress Communications won de Global SABRE PR Award onder meer dankzij de vernieuwende inzet van social media. Door samen te werken met boyband B-Brave, kreeg de boodschap op hun owned social media-kanalen volop aandacht: recht in de doelgroep. Door de slimme strategie, de samenwerking met B-Brave en de inzet van social media-kanalen wist Progress succesvol een moeilijk bereikbare doelgroep bewust te maken van het belang van privacy en internet.

Julie de Widt-Bakker, Corporate Communications & Citizenship Lead bij Microsoft Nederland: “Het winnen van deze award is overweldigend. Ik ben ontzettend trots om te zien dat Nederland zo’n grote rol speelt op het wereldwijde pr-toneel en dat we zulke mooie dingen ook in Nederland realiseren. Ik hoop dat we in de toekomst samen met Progress nog veel meer bijzondere en succesvolle campagnes mogen ontwikkelen.”

Microsoft-campagne: www.sway.com

www.progresscommunications.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie