Reizigers besteden meer tijd op het station
14-06-2017 10:02:16 | Door: Marianna Beets | hits: 2990 | Tags:

Het is algemeen bekend dat de gemiddelde verblijftijd van treinreizigers op het station 7 minuten is. Hiervan brengen treinreizigers 5 minuten door op het perron en 2 minuten in de stationshal. De Nederlandse Spoorwegen wil deze zogenoemde dwell time vergroten ten behoeve van de treinreizigers en vele retailers die zich op het station bevinden.

Op een station als Amsterdam Centraal is een soort winkelcentrum ontstaan, waardoor de verblijfsduur substantieel toeneemt. Reizigers blijven langer op treinstations winkelen, koffie drinken of zelfs een hapje eten en overschrijden hiermee de overstaptijd. Volgens D66-Kamerlid Rob Jette komen reizigers op het station in tijdnood met hun ov-chipkaart omdat de verbouwde treinstations in grote steden veel winkels hebben en er altijd wat te doen is. Staatssecretaris Dijksma hoopt deze zaak op te lossen door de partijen achter de ov-chipkaart te benaderen met het probleem.

Exterion Media biedt adverteerders zichtbaarheid op meer dan 300 NS stations middels NS abri’s en NS spreads. Dat reizigers de behoefte hebben om langer op het station te verblijven, heeft als voordeel dat Out-of-Home uitingen op het station vaker en langer worden gezien. De kracht van adverteren op NS stations neemt verder toe.

Insights adverteren op treinstations:

- Op een gemiddelde dag stappen reizigers 2,4 miljoen keer in en uit
- De herkenning van reclame in wachtsituaties is 2 keer zo hoog
- 80% van de reizigers stelt reclame tijdens het wachten op prijs
- Het aantal treinkilometers is de afgelopen 8 jaar met 17% toegenomen

Bron: De Telegraaf

www.exterionmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie