CEO Rik Ruts vertrekt bij UM
18-05-2017 09:45:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3646 | Tags:

Rik Ruts heeft besloten om na ruim 4 jaar te vertrekken bij UM, 'het is tijd voor een nieuwe uitdaging'. Rik heeft de leidende propositie 'Better Science, Better Art and Better Outcomes' inhoudelijk vormgegeven. Vanuit deze propositie heeft Rik zich gefocust op de digitale transformatie van het mediabureau, heeft hij data een centrale rol gegeven en met UM Studios content creativiteit binnen UM op de kaart gezet. Ook heeft hij gebouwd aan een sterk team met mensen van zowel binnen als buiten de mediawereld, waarmee hij de marketingcommunicatie en media effectiviteit voor vele UM klanten inhoudelijk heeft verbeterd.

De afgelopen jaren heeft het bureau onder zijn leiding onder andere de pitch van NLO gewonnen, het Coca- Cola account na 30 jaar weten te behouden en verschillende Effies, AMMA's, Lampen en SAN Accenten gewonnen. Deze wapenfeiten zijn van groot belang geweest voor het huidige succes van UM.

Diederik Beijer, CEO IPG Mediabrands Benelux: "Ik wens Rik veel succes bij zijn volgende stap en wil hem bedanken voor zijn passionele inzet. Ik heb met Rik vier jaar geleden een 'andere denker' binnengehaald en ben blij met de stappen die Rik heeft gezet om dit andere denken ook echt waar te maken. UM heeft een digitale transformatie doorgemaakt, processen en systemen zijn hierop aangepast en data heeft een centrale rol gekregen in de propositie voor onze klanten.
Wij zijn klaar voor de volgende stap."

Continuïteit en het voortzetten van de ingeslagen richting is het belangrijkste, omdat UM op dit moment in een goede flow zit. Daar gaat het huidige MT, dat bestaat uit Carolien van 't Hek, Sander Pluijm, Richard van de Steeg en Yvonne Prins mee aan de slag. Parallel gaan we in alle rust opzoek naar een nieuwe CEO.

Rik Ruts: "Ik heb de afgelopen 4 jaar met heel veel plezier bij UM gewerkt, veel kansen gekregen en mij als manager en leider goed kunnen ontwikkelen. UM heeft een enorme inhoudelijke groei doorgemaakt en is voor veel klanten een strategische business partner geworden. Ik wil mijn kennis en ervaring benutten in een nieuwe uitdagende managementrol of als ondernemer instappen in een mooi bedrijf. Door mijn vertrek bij UM kan ik mij nu volledig focussen op het realiseren van deze ambitie."

www.um.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie