Riksja Travel wijzigt naam websites
08-05-2017 08:39:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3494 | Tags:

Reisorganisatie Riksja Travel heeft besloten de merknaam te versterken en zal daarom de naam Riksja op alle bestemmingen doorvoeren. Sites die eerder namen droegen als Thailand online, Zuid-Afrika online of Costa Rica online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Zuid-Afrika en Riksja Costa Rica.

Fenny Breek, Managing Partner van Riksja Travel: “We hebben ruim zeventien jaar gewerkt met onze online sites, zoals wij ze noemen. In die tijd hebben we een stevig fundament neergezet met ruim veertig bestemmingen wereldwijd, het Riksja Kids-label voor reizen met kinderen en het Zomerzin-label voor avontuurlijke reizen binnen Europa. Maar we merken dat onze reizigers vaak de naam van Riksja Travel als overkoepelende reisorganisatie niet kennen, zelfs al zijn ze met ons op reis geweest. Ze hebben ook niet altijd door dat als ze met Cuba online op reis gaan, dat dezelfde reisorganisatie is als toen ze een jaar eerder met Indonesie online reisden.”

Riksja ziet dat het belangrijk is om wel de expertise op de landensites te waarborgen, maar toch één merk uit te dragen. Het volgt daarin in de voetsporen van andere bedrijven, die eerder al een soortgelijke merkstrategiewijziging doorvoerden.

Breek: “Je zou Riksja Travel kunnen zien als de Coolblue van de reisbranche." Die webwinkelgigant koos er al in 2011 voor om de verschillende losse webwinkels als Printershop.nl en Digicamshop.nl onder de merknaam Coolblue te scharen.

In de komende maanden zullen het Kids- en Europalabel volgen. Daarmee wordt Riksja Travel een paraplumerk voor de verschillende labels.

www.riksjatravel.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie