Sanoma|SBS, G+J Media, KPN, Albert Heijn, Mindshare en Brand New Telly winnaars Cross Media Awards 2016
21-04-2016 11:54:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 7423 | Tags:

Sanoma|SBS en LINDA. hebben de meeste prijzen gewonnen bij de vierde editie van de Cross Media Awards.

De prijzen werden uitgereikt tijdens het Cross Media Diner 2016 in het Compagnietheater in Amsterdam.

Sanoma|SBS won de awards voor Cross Media Exploitant, voor Cross Media Man - Peter de Mönnink - en een Zilveren Cross Media Award voor de Waarom wachten case die Sanoma|SBS inzond samen met DELA, Ogilvy, Talpa en Radio 538.

LINDA. is Cross Media Merk van het Jaar en LINDA.tv is Cross Media Innovatie van het Jaar.

Allerhande WhatsApp-kersthulp, ingezonden door Albert Heijn, is de Gouden Cross Media Case van het Jaar 2016.

Glamour Health Challenge won een Zilveren Cross Media Case van het Jaar.

KPN is Cross Media Adverteerder van het Jaar, voorgedragen door Mindshare.

Cross Media Bureau van het Jaar is Brand New Telly.


Winnaars van de Cross Media Awards 2016

Cross Media Man van het Jaar 2016

Peter de Mönnink

De jury: "2015 is het jaar van Peter de Mönnink. Het is daarom ook dat hij juist nu deze prijs moet winnen. 2015 is het jaar geweest waarin Peter de Mönnink de crossmediale belofte die Sanoma|SBS in zich had, heeft waargemaakt. Peter de Mönnink heeft het verhaal maar hij laat het ook zien. Hij heeft met Sanoma|SBS een bedrijf te besturen dat grote problemen kende. De uitdagingen waren enorm en daarom is het juist extra knap dat hij resultaten heeft weten te boeken. Peter de Mönnink heeft Sanoma|SBS als organisatie in beweging gekregen. Dat ging niet zonder slag of stoot maar het was nodig. Hij deed wat hij moest doen en met succes."

Lees het winnende case-interview met Peter de Mönnink hier


Cross Media Case van het Jaar 2016


Goud | Allerhande WhatsApp-kersthulp - Albert Heijn

Jury: "Een zeer slimme en impactvolle crossmedia actie. Albert Heijn weet opnieuw te verrassen. Een tijdelijk kerstcrisis-team verheffen tot crossmediale campagne: geniaal. Langzaam maar zeker claimt Albert Heijn onze kerstdagen. Maar dat gebeurt altijd op een sympathieke en steeds weer vernieuwende manier."

Lees hier de Allerhande WhatsApp-kersthulp



Zilver | Glamour Health Challenge - Glamour | G+J Media

Jury: "Sterke crossmediale samenwerking tussen twee logische partners, Glamour en Zalando, werpt zijn vruchten af. Een in alle crossmedia-facetten goed doorvertaalde en met een social reach van 9,6 miljoen ook zeer effectieve campagne."

Lees hier de Glamour Health Challenge case

Zilver | Waarom wachten - DELA, Sanoma|SBS, Ogilvy, Talpa & Radio538

De Jury: "Een mooie ronde, goed gefaseerde crossmediale case, effectief  doorvertaald naar passende platforms. Impactvolle content wordt hier met succes gepresenteerd; een salestoename van 63 procent is veelzeggend."

Lees hier de Waarom wachten? case

 

Cross Media Exploitant van het Jaar 2016

Sanoma|SBS

De Jury: "Sanoma |SBS toont aan dat het het mediagedrag van haar klanten snapt en maakt heel goed gebruik van wat er in huis is om hen te bereiken en te bedienen. Sanoma|SBS heeft in 2015 snel grote stappen gezet op crossmediaal gebied: de Champions League, vtwonen en LINDA.tv zijn hier sterke getuigen van. Sterk dat Sanoma|SBS het belang van data inziet."

Lees winnende Sannoma|SBS case hier

Cross Media Bureau van het Jaar 2016

Brand New Telly

Jury: "Brand New Telly is er in 2015 in geslaagd om definitief de eerder ingezette ontwikkeling van maker van videocontent naar crossmedia business partner gestalte te geven. Brand New Telly zette de toon in 2015, was vernieuwend, liep voorop en was succesvol voor haar klanten. Brand New Telly werd in 2015 digitaler en daarmee crossmedialer. Een succesvol jaar."

Lees de winnende Brand New Telly case hier 

Cross Media Merk van het Jaar 2016

LINDA.

Jury: "Heel knap dat je een personality magazine weet uit te bouwen tot een format. LINDA. schuwt nieuwe dingen niet: zie de website, LINDA.tv en haar events. LINDA. snapt dat crossmediale innovatie ook heel goed werkt richting adverteerders die zelden verveeld zullen raken bij zoveel vernieuwingsdrang. De crossmediale vernieuwing staat voorop, ook als het commericeel gezien niet noodzakelijk is. Vernieuwing zit in de genen van LINDA. LINDA. zal nooit in de ramsj gaan."

Lees de winnende LINDA.-case hier

Cross Media Adveteerder van het Jaar 2016

KPN, voorgedragen door Mindshare

Juryvoorzitter Jan Müller: "In eerdere jaren was dat nog niet zo het geval maar in 2015 ging KPN de concurrentie voorbij en liep het op crossmedia gebied voorop. KPN zet volop in op crossmedia op verschillende vlakken en boekte in 2015 – ook in termen van marktaandeel – duidelijke successen. Bij KPN klopte het in 2015 op crossmediaal gebied: vernieuwende cases die ook in executionele zin de liefde voor het merk weergaven."

Lees de winnende KPN case hier

 

Cross Media Innovatie van het Jaar 2016

LINDA.tv

Jury: "LINDA.tv is een krachtige voorbeeld van hoe op print gerichte content succesvol kan worden vertaald naar mobile. Heel knap gedaan. Een vertaling van print naar mobiel is niet eenvoudig. LINDA.tv is er niet alleen in geslaagd om die transformatie succesvol gestalte geven maar doet dat ook nog op een innovatieve en veelzijdige manier."

Lees de winnende LINDA.tv case hier


www.crossmediaawards.nl


Fotografie: Punkmedia
www.punkmedia.nl

Je vindt een compleet fotoverslag van Cross Media Congres & Awards 2016 hier

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `