SpotX lanceert Audience Lock
06-07-2017 12:22:00 | Door: Katja Brokke | hits: 9952 | Tags:

SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen. Door het lanceren van Audience Lock ondersteunt SpotX uitgevers in het naleven van de privacyregels waar zij aan moeten voldoen en biedt het adverteerders de mogelijkheid om zo veilig en efficiënt mogelijk inventory in te kopen. Ook beschermt Audience Lock de consument en de adverteerder tegen misbruik van gegevens door derden.

Ondersteuning aan uitgevers

Om zo doelgericht mogelijk te adverteren maken steeds meer adverteerders gebruik van first- en third-party data. Data die mogelijk te herleiden zijn naar persoonsgegevens en hierdoor onder de strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming vallen. Adverteerders en uitgevers zijn continu op zoek naar manieren om zo veilig en efficiënt mogelijk hun inventory beschikbaar te stellen en in te kopen. Door het lanceren van Audience Lock wil SpotX vooral uitgevers ondersteunen bij het beschermen en optimaliseren van hun inventory.

Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics: "SpotX signaleerde dat sommige data-transacties werden tegengehouden vanwege zorgen omtrent privacy onder alle betrokken partijen. Audience Lock neemt deze zorgen weg doordat SpotX alle data die de adverteerder en uitgever in een transactie delen, versleutelt. Daarnaast verzekert Audience Lock dat merkgebonden data alleen beschikbaar zijn voor de betreffende campagne en niet meer beschikbaar zijn zodra de campagne is afgelopen. Met de mogelijkheid om in te stellen wie de data kan zien, zijn uitgevers in staat om de waarde van hun data te beschermen en te faciliteren in directe verkoop, zonder zich zorgen te hoeven maken over datalekken."

Veilige omgeving

Een voorbeeld hiervan is een autoproducent die alleen klanten met een aflopend leasecontract wilt bereiken. SpotX ontvangt de data van zowel de uitgevers als die van de adverteerder en zorgt ervoor dat die overeenkomen met de dealvoorwaarden. De inventory wordt verstuurd naar de adverteerder in een versleutelde omgeving binnen de verkozen DSP van de adverteerder. In de omgeving wordt specifieke device-informatie verwijderd en het IP-adres vervangen door een synthetische Advertiser Identifier (IFA). De adverteerder kan vervolgens de gewenste doelgroep aankopen zonder een datalek te riskeren. Op deze manier kunnen uitgevers en adverteerders gebruik maken van audience-data om deals te sluiten. Uitgevers kunnen zodoende de yield verhogen, terwijl adverteerders hogere ROI’s bereiken.

www.spotx.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie