Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung
22-09-2017 10:15:14 | Door: Marianna Beets | hits: 3149 | Tags:

De Rulebreakers campagne voor de Samsung Galaxy S8 laat zien dat grenzen steeds verlegd kunnen worden. Deze insteek, is ook doorgevoerd in de campagnestrategie. Starcom en Cheil Amsterdam hebben samen de documentaire-content van de Samsung campagne weggezet via een nieuw formaat; de Instagram Stories Canvas. USP’s: Nog meer context, nog meer beleving, nog meer lading.

Als campagne voor de nieuwe Galaxy S8 werken Samsung, Starcom en Cheil Amsterdam samen om het verhaal van de Rulebreakers, personen die grenzen verleggen door anders te denken, impactvol te vertellen. Typhoon, MC, Danielle van Grondelle, topmodel, Ruben Lenten, extreme kitesurfer, Annegien Schilling instagrammer, en Jeffry Verschoor, breakdancer, hebben ieder hun eigen Rulebreaker docu over hoe zij barrieres overwonnen. De campagne is volledig digital weggezet waarbij gelijk gebruik wordt gemaakt van Instagram Stories canvas, een media-first, waarin de krachten van twee advormen samenkomen.

Dit formaat is gebaseerd op Instagram Stories, waarbij er met een tien seconden video awareness wordt gecreëerd voor een merk. Dit wordt versterkt en is engaging door het toevoegen van een canvas. De custom made uiting begint met de normale story, waarbij door middel van een swipe-up de gebruiker in de canvas komt waar de campagne nog meer context, beleving en lading krijgt. 

www.starcom.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie