[Startups] Pabbl kiest voor Vertigo 6
20-07-2017 11:26:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3198 | Tags:

Pabbl, een startup gespecialiseerd in lockscreen advertising, heeft gekozen voor Vertigo 6 als hun pr-bureau. Vertigo 6 zal pr-activiteiten verzorgen ter promotie van Pabbl’s gelijknamige Android-app.

Pabbl, een bedrijf dat is ontstaan uit de ergernis aan de huidige standaard van schreeuwerige en indringende advertenties, maakte vorige week bekend dat zij een investering van een half miljoen euro hebben gekregen om hun concept uit te bouwen en heeft inmiddels twaalf werknemers in dienst.

Jeroen Malotaux, oprichter van Pabbl: “Wij zien dat veel adverteerders moeite hebben om een jongere doelgroep te bereiken, die minder traditionele media consumeert. Op zoek naar een platform om hen te bereiken, op een manier die ook leuk is voor de mobiele gebruiker, zijn wij uitgekomen op het vergrendelscherm van de smartphone. Het lock-screen is het meest bekeken scherm, maar hier wordt vaak niks mee gedaan.”

Pabbl plaatst op dit scherm relevante gesponsorde wallpapers, afgewisseld door artikelen en neutrale content. Met elke ontgrendeling sparen gebruikers voor gratis producten en kortingen. De combinatie van kwalitatieve content en beloningen heeft gezorgd voor flinke user groei en hoge retentie.

Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6: “We vinden het te gek dat we mogen werken voor een innovatief bedrijf als Pabbl. Ook wij zien dat de wereld van marketing en reclame verandert, en zijn blij om mee te mogen werken aan nieuwe technologieën die inspelen op het veranderende mediagedrag van de consument.”

www.vertigo6.nl
www.pabbl.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie