Stichting Klassieke Concerten en de Persgroep verdiepen samenwerking
25-07-2017 11:46:01 | Door: Katja Brokke | hits: 2360 | Tags:

Inmiddels werken de Persgroep en SKCN (Stichting Klassieke Concerten Nederland) ruim drie jaar samen. Dit jaar wordt de samenwerking verder uitgebreid. De culturele match met de Volkskrant, Trouw en Het Parool werd al eerder gevonden. Dit najaar zal ADR (AD en de regiotitels) toegevoegd worden als onderdeel van de partnership.

De campagne van het afgelopen jaar heeft aangetoond dat zowel ervaren klassieke muziekliefhebbers als nieuwe bezoekers te bereiken zijn. Ruim een derde van de bezoekers had nog niet eerder een klassiek concert beleefd. Overall verdubbelden de doelstellingen.

Beide partijen sluiten in de nieuwe partnership een overeenkomst op drie vlakken: ticketing, communicatie en online branded content (videowebserie). De campagne zal wederom als thema Ontdek Klassieke Concerten! hebben. De doelstelling is het publiek te interesseren voor concerten met oude muziek, zoals Stabat Mater van Vivaldi, Mozart Requiem, Handels Messiah en Matthäus Passion van Bach. Alles uitgevoerd door The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands die zich zonder subsidies staande weet te houden dankzij dit cultureel ondernemerschap.

Bert Looij, Manager Marketing Commerce bij de Persgroep: “Klassieke muziek heeft nogal veel te maken met grote vooroordelen: saai, lang, moeilijk, duur, elitair. Daar ligt de uitdaging ook bij het verbreden van de doelgroep. Door de campagne in verschillende lagen en in verschillende titels te communiceren worden diverse doelgroepen in beweging gezet. Wij bewijzen dat oude muziek helemaal van deze tijd is zonder authenticiteit uit het oog te verliezen.”

Pieter Jan Leusink, algemeen directeur en artistiek leider van Stichting Klassieke Concerten Nederland: “In onze branche blijft het een uniek fenomeen om zonder subsidies klassieke muziek op hoog niveau aan te kunnen bieden aan volle zalen. Dat vraagt een ondernemersgeest en een zeer creatieve denkwijze. Dit partnerschip brengt verdieping in alle elementen dankzij de slimme combinatie van print, online video en ticketing. De Persgroep toont lef en een enorme drive om de beleving van klassieke muziek te delen via hun grote bereik.”

www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie