Storyboard ontwikkelt socialcampagne Qmusic’s Het Geluid
29-08-2017 14:08:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2555 | Tags:

Qmusic wilde voor de launch van Het Geluid een campagne met viral potentie voor een groot bereik. Storyboard ontwikkelde Ik Wist Het!, een concept waarbij wordt ingehaakt op de emotie van luisteraars die het antwoord wel wisten, maar die (anders dan nu) niet de kans hadden dit te geven. Deze aanpak bleek succesvol, want de video’s werden massaal bekeken en gedeeld.

In dit nieuwe seizoen, dat op 1 augustus is gestart, kunnen alle luisteraars meespelen via de Qmusic-app. Spelers die in de app JA hebben gekozen wanneer het juiste antwoord geraden wordt, verdelen een bedrag van 10.000 euro belastingvrij. Om deze nieuwe manier van meespelen te benadrukken, maakten Storyboard drie korte sketches waarin de opbouwende frustratie te zien is van een luisteraar die telkens naast het net vist bij de bekendmaking.

Om de deelbaarheid van deze video’s op social media te vergroten, filmden Storyboard ze onder meer in Instagram Stories-stijl. De campagne behaalde halverwegen een opgeteld bereik van meer dan 3 miljoen mensen en werd de advertentie meer dan 240 keer gedeeld.

www.storyboard.amsterdam

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie