StreamOne en Unified Streaming introduceren Server-Side Ad Insertion voor FashionWeek
21-04-2017 11:20:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2072 | Tags:

StreamOne levert in samenwerking met Improve Digital, Unified Streaming en Amsterdam FashionWeek als eerste een implementatie van Server-Side Ad Insertion (SSAI). StreamOne levert het video platform, Improve Digital de advertenties en voor SSAI wordt de Remix Technologie van Unified Streaming gebruikt.

TV-ervaring met alle online voordelen

Server-Side Ad Insertion betekent dat de advertentie een fractie voor het afspelen geplakt (stitched) wordt aan de video content, waardoor er geen hinderlijke pauzes meer zitten tussen advertentie en video content bij het afspelen. Dit zorgt voor een kijk ervaring die lijkt op televisie, maar dan online.

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is een halfjaarlijks evenement met catwalkshows en exposities over Nederlandse en Belgische mode. Voor iedereen die niet bij catwalkshow kan zijn of de shows wil terugkijken is er FashionWeek TV. Met SSAI bieden StreamOne en haar partners de kijkers van FashionWeek TV ook een TV ervaring, maar dan met alle online voordelen: on demand content, gepersonaliseerde ads, 360 videos, automatische recommendations en de videos zijn te kijken op elk scherm. Ook voor uitgevers biedt SSAI en de Smart Ads Solutions meerdere voordelen, waaronder uitgebreide analytics, meer viewer engagement en de mogelijkheid om Ad-blockers te omzeilen en omzet te verhogen.

Ruud van der Linden, CEO StreamOne: “Met SSAI is het eenvoudiger om ad-blockers te omzeilen en advertenties naar elk device te brengen. Dit maakt het nog belangrijker voor uitgevers en online video providers om te begrijpen wat het beste moment is om een advertentie te tonen en tegelijkertijd de viewer engagement hoog te houden. Onze Smart Ads technologie is hiervoor de oplossing.”

Met Smart Ads is het onder andere mogelijk om een betere match te maken tussen de duur van een advertentie en de daaropvolgende video content. Een ad van 20 seconden kan bijvoorbeeld acceptabel zijn voor een video van 90 seconden, maar niet voor een video van 30 seconden. Ook is het mogelijk om met Smart Ads op basis van machine-learning exact te bepalen wat het juiste moment is om een advertentie te tonen en welk moment juist niet.

Ruud van der Linden: “Advertentiebudgetten verschuiven van traditionele televisie naar online. Met onze combinatie van SSAI en Smart Ads kunnen content providers, adverteerders én kijkers allen profiteren van deze verschuiving.”

www.fashionweek.nl
www.streamone.tv     
www.UnifiedStreaming.com  
www.ImproveDigital.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie