StreamOne haalt nieuw kapitaal op en groeit verder
26-06-2017 09:22:00 | Door: Marianna Beets | hits: 7596 | Tags:

StreamOne, actief in de online video markt, maakt bekend dat zij een nieuwe investeringsronde succesvol heeft afgerond. De nieuwe investeringsronde draagt bij aan de verdere (internationale) uitbreiding van StreamOne en haar missie om bedrijven te helpen met het managen, publiceren en monetizen van online video’s.

Ruud van der Linden, CEO van StreamOne: “We zijn trots op de blijvende samenwerking met onze huidige partners Quintin Schevernels, investeerder met meer dan 15 jaar executive ervaring in online media en Marc Stubbé, Digitaal Media ondernemer en voormalig CCO van Sanoma/SBS, terwijl wij ook nieuwe partners verwelkomen zoals David Vink, voormalig Chief Digital Officer van SBS Broadcasting, Jan Willem Jonker, ondernemer, media investeerder en business coach, Paul Buying, oprichter en voormalig CTO van LiveWords en Dirk Groten, voormalig CTO van Layar.”

Het kapitaal volgt op een reeks belangrijke mijlpalen voor StreamOne, waaronder:

  • Een partnership met Ericsson waarbij de Online streaming van meer dan 100 livestreams van publieke omroepen wordt gerealiseerd met gebruik van het StreamOne Video Platform-as-a-Service
  • Nieuwe klanten zoals MyChannels, AD en OLON
  • De lancering van onze intelligente en gepersonaliseerde video recommendations engine en advertentie mogelijkheden in samenwerking met LiftIgniter (opgericht door voormalige Google werknemers), waarmee uitgevers en content providers online video gerichter kunnen inzetten en user engagement kunnen verhogen
  • De introductie van onze True Server-Side Ad Insertion oplossing, waarmee Ad-blockers kunnen worden ontweken en een TV ervaring met alle online voordelen wordt geboden


Online video blijft groeien en recent onderzoek van Cisco voorspelt dat in 2021, 90 procent van al het internet verkeer zal bestaan uit video.

Ruud van der Linden: “Met deze investering kunnen wij onze uitbreiding versnellen, terwijl wij ons blijven focussen op het leveren van het beste Video Platform voor onze klanten wereldwijd, investeren in nieuwe technologieën en pre-integraties, en het aanbieden van krachtige, schaalbare en flexibele oplossingen die helpen bij de verdere groei van online video.”

www.streamone.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie