The North Face lanceert campagne Walls Are Meant For Climbing
18-08-2017 12:43:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3493 | Tags:

The North Face lanceert een wereldwijde campagne die vraagt aan mensen om opnieuw naar muren te kijken. De muren zijn plekken waar mensen in de klimcommunity samenkomen om zichzelf te testen, te werken aan hun zelfvertrouwen en de band met anderen te versterken. Muren zijn er niet om ons te verdelen, maar om ons te verenigen. Muren zijn bedoeld om op te klimmen. Het doel van deze campagne: de klimsport toegankelijker maken.

Om de lancering van de campagne en de relaties die via klimmen worden opgedaan te vieren, werkt The North Face samen met sportscholen en -faciliteiten over de hele wereld. Zaterdag 19 augustus 2017 moet een wereldwijde dag van klimmen worden, met diverse klimactiviteiten in Europese, Amerikaanse, Canadese, Mexicaanse en Chinese steden.

Tom Herbst, ww vicepresident marketing bij The North Face: “The North Face is al meer dan vijftig jaar gepassioneerd partner van de wereldwijde klimcommunity.  Wij zien muren als een plek om onze community’s met elkaar in contact te brengen via de klimsport. Een sport die vertrouwen en samenwerking vereist. Onze klimcommunity is daadwerkelijk wereldwijd vertegenwoordigd en wij zijn ervan overtuigd dat community’s sterker zijn als iedereen erbij hoort. Het is ons doel om anderen te inspireren om hoopvoller te zijn over de maatschappij waarin we allemaal willen werken en sporten.”

In Europa opent The North Face de hele dag gratis de deuren van het beste klimcenter van Londen: The Castle. Bezoekers krijgen daar de kans om te klimmen met een ware klimheld: Alex Honnold, ’s werelds beste klimmer en onlangs nog recordbreker met de eerste soloklim van El Capitan in Yosemite National Park, Verenigde Staten.

Na deze wereldwijde klimdag blijft The North Face mensen aanmoedigen om te gaan klimmen. Dit doet het via zijn Never Stop-communitygroepen, waarbinnen ook reguliere sessies plaatsvinden in meer dan tien Europese steden.

The North Face heeft een lange historie in het ondersteunen van de klimcommunity via het sponsoren van atleten als Alex Honnold, James Pearson en Ashima Shiraishi en via bijdrages aan non-profitorganisaties die zich richten op toegankelijkheid, behoud en educatie, zoals USA Climbing, the Trust for Public Land, Paradox Sports, the Access Fund en de American Alpine Club.

www.thenorthface.com/walls
#ClimbWalls

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie