Validators, Kinetic, Exterion Media en Ngage Media onderzoeken bereik digitale buitenreclame
26-10-2016 12:28:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4561 | Tags:

Digitale buitenreclame wordt 52 procent beter gezien als de uiting beweegt, dan wanneer deze niet beweegt. Consumenten zien het digitale scherm met een bewegende uiting vaker (+29%) vanaf een grotere afstand én kijken hier langer naar (+18%) dan naar de niet-bewegende variant. De totale impact neemt hierdoor met 52 procent toe.

Dit blijkt uit eyetracking-onderzoek dat onderzoeksbureau Validators heeft uitgevoerd in opdracht van Kinetic, Exterion Media en Ngage Media. Op Amsterdam Centraal Station lieten zij respondenten rondlopen met een eyetrackingbril, om zo het kijkgedrag te registreren en de zichtbaarheid van bewegende uitingen af te kunnen zetten tegen niet-bewegende uitingen op de digitale schermen.

Aandacht vanaf een grotere afstand

Voor het eerst is met eyetracking in een real-life omgeving onderzocht vanaf welke afstand de blik van een voorbijganger op een digitaal scherm valt. Een niet-bewegende uiting werd gemiddeld voor het eerst bekeken vanaf 8,6 meter, een bewegende uiting vanaf 9,1 meter. Dat is veelzeggend in een omgeving als het Centraal Station van Amsterdam, waar van alle kanten de aandacht van mensen wordt getrokken.

Het onderzoek toont overtuigend aan dat bewegende uitingen zorgen voor een hogere zichtbaarheid van de digitale schermen. Een hogere zichtbaarheid in combinatie met een langere kijktijd zorgt voor een grotere impact op de consument. Dit is waardevolle informatie voor adverteerders die digitale buitenreclame inzetten: bewegende uitingen dragen dus bij aan een grotere impact.

www.validators.nl
www.kineticww.com/nl
www.exterionmedia.com/nl
www.ngagemedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie