Viacom Benelux groeit in eerste kwartaal 2017
04-04-2017 15:03:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2624 | Tags:

Viacom International Media Networks Benelux laat in het eerste kwartaal van 2017 een groei zien voor haar totale zenderportfolio ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Onder millennials (18-34 jaar, 06.00-02.00 uur) groeide het aandeel van de Viacom Benelux-merken met 13 procent naar een marktaandeel van 8,1 procent voor de zenders Comedy Central, MTV en Spike. Voor kinderzender Nickelodeon zag Viacom een groei van 20 procent onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar, 06.00-21.00 uur waarmee het marktaandeel steeg naar 20,1 procent.

Nickelodeon stond in het eerste kwartaal in het teken van de Kids’ Choice Awards 2017. De awardshow voor kinderen werd voorafgegaan door de lokale show Race Naar de KCAs, gepresenteerd door Anouk Maas en de nieuwe Vlaamse Nickelodeon-host Stef Poelmans. Op 12 maart stemde de Nickelodeon-fans massaal af op de Nickelodeon Kids' Choice Awards 2017om te zien wie van hun idolen naar huis ging met één van de felbegeerde awards. De show werd door 168.000 mensen bekeken (6+ jaar) en onder kinderen in de leeftijd 6-12 jaar behaalde de show een marktaandeel van 30,9 procent. Hiermee was het de best bekeken kids show van de avond en de best bekeken KCA van de afgelopen 3 jaar (6-12 jaar).

Bron: SKO, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.

www.vimn.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie