Winston Gerschtanowitz stapt over van RTL4 naar SBS6
23-01-2017 16:25:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 8376 | Tags:

We hadden vandaag eerlijk gezegd al de handen vol aan het bod dat John de Mol uitbrengt op TMG en de benoeming van Patrick Molleman als CEO van Omnicom Media Group Nederlands. Maar de overstap van Winston Gerschtanowitz van RTL4 naar SBS6 kan daar nog best bij hoor! High times voor de vaderlandse vakmedia.

Presentator Winston Gerschtanowitz (40) maakt de overstap van RTL 4 naar SBS6, waar hij een contract heeft getekend voor de aankomende drie jaar. Bij SBS6 gaat hij grote studioprogramma’s presenteren zoals Wat vindt Nederland? en Mensenkennis.
 
Winston Gerschtanowitz: "Voor mij is dit een hele logische, volgende stap in mijn carrière. Als klein jongetje wilde ik altijd grote studioprogramma’s presenteren. Nu deze kans voorbij komt, grijp ik die met beide handen aan. Dankbaar kijk ik terug op de vele prachtige jaren bij RTL Boulevard en nu kijk ik uit naar de aankomende projecten bij SBS6."
 
Remco van Leen, Directeur Content: "Winston werkt al ruim twintig jaar voor en achter de schermen bij televisie. Hij is een ervaren vakman en als presentator inmiddels een vertrouwd gezicht bij de mensen thuis. Als televisie- en contentmaker barst hij bovendien van de creatieve, commerciële en innovatieve ideeën. Daarmee sluiten zijn ambities en die van SBS perfect op elkaar aan."
 
Winston presenteerde jarenlang RTL Boulevard maar ook programma's zoals Let’s get married, Postcode Loterij: Beat the crowd en Your face sounds familiar.
 
Wat vindt Nederland? is een spelshow die draait om de mening van landgenoten over uiteenlopende, actuele zaken. In Mensenkennis moeten BN'ers het gedrag inschatten van mensen die in onverwachte situaties worden gebracht.

Beide programma's zijn Talpa producties.

Dat maakt het delicaat en interessant.

Winston Gerschtanowitz is in augustus 2016 opgestapt bij Talpa, waar hij Chief Commericial Officer was. Hij richtte samen met Bas Verhart en Taco Ketelaar productiehuis DFFRNT Media op. Samen met Bas Verhart richtte Winston Gerschtanowitz in 2002 Media Republic op.

Voor wat dat betreft moeten wij de woorden van Remco van Leen over Winston - dat hij barst van de creatieve, commerciële en innovatieve ideeën - natuurlijk letterlijk nemen. Waarom zou Winston Gerschtanowitz zich drie jaar aan SBS6 verbinden als hij net voor zichzelf is begonnen? Op die vraag is slechts 1 logisch antwoord: omdat DFFRNT Media producties gaat maken voor Sanoma/SBS.

We geven alvast maar even de mission statement van DFFRNT Media:

Together with our exceptional in-house creative and digital teams, we aim to make a positive impact on people’s everyday lives. Our actions are driven by our core values:

•  To do things differently

•  To think smart and dream a little bigger

•  To create the best possible environment for talent to flourish

•  To believe that innovation is a team sport and that no one is perfect and together we can be!

•  To be passionate about our work, with the ambition to amaze our partners with what we can do.

Terugkijkend op de dag, kunnen we vaststellen dat niet alleen John de Mol - Talpa - beweegt maar ook Peter de Mönnink - Sanoma | SBS. Eerder dit seizoen haalde Sanoma | SBS al Remco van Leen binnen als directeur content en Karin de Groot als zendermanager SBS6. De Toppers kwamen, net als Rik van de Westelaken, die overkwam van het NOS Journaal. Het is De Mönnink duidelijk menens met de ambities van SBS. Het is wachten op een nog grotere transfer van RTL4 naar SBS6.

Wendy van Dijk zal Erland Galjaard niet kunnen afvallen, RLT zal er alles aan doen om Chantal Janzen aan boord te houden. Dus hou ik het op Linda de Mol. Haar broer heeft al een derde van SBS in handen en haar zeer succesvolle magazine LINDA. met alle (online) extensions daarbij zitten al bij Sanoma. Kwestie van tijd.

www.sbs.nl
www.sanoma.nl
www.dffrntmedia.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie