Zalando lanceert Build-programma voor samenwerking startups
21-09-2017 10:45:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2726 | Tags:

Via het programma Build gaat Zalando samenwerken met startups. Zalando is op zoek naar startups die oplossingen aanbieden om de winkelervaring van de klant te personaliseren. Dit houdt oplossingen in op het gebied van sizing & fitting, styles & outfits of inspirational content.

In die laatste categorie is er een eerste partner aan boord gestapt. De Israëlische startup Bllush koppelt afbeeldingen van influencers met de internetwinkel – de Zalando Fashion Store. Alle afbeeldingen zijn shoppable. De functie wordt eerst getest binnen de sportcategorie van de Duitse Fashion Store. Er wordt verwacht dat verdere partners en lokale Fashion Stores de komende maanden worden geïntegreerd en getest.

Marc Lamik, Head of Partnerships bij Zalando: “Een betere klantenervaring ontwikkelen betekent een meer inspirerende en gepersonaliseerde mode-ervaring bieden. We zijn blij dat onze eerste partner aan boord is en kijken uit naar verdere succesvolle samenwerkingen.“

Lamik: “We streven ernaar om alle spelers in de mode-industrie met elkaar te verbinden. Onze partners krijgen de kans om hun oplossingen in de Zalando Fashion Store te integreren en zo miljoenen consumenten in heel Europa te bereiken. Startups profiteren van onze reikwijdte, terwijl de samenwerking met startups ons de kans geeft om nieuwe producten en diensten veel sneller toe te passen en nieuwe dingen uit te proberen.“

build.zalando.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie