[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 17:56:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 31978 | Tags:

 

Maandag 3 juli 2017

Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.

In maart dit jaar lanceerden Sanoma en onderzoekbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse) gezamenlijk de BSR Quality Planner, een interactieve tool die kwalitatieve mediaplanning met de waarden van meer dan 150 merken mogelijk maakt. De toepassing is nu ook beschikbaar in Augmented Reality als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld.

Talpa Radio en MediaMarkt zien kansen in het verbinden van hun huidige entertainment- en serviceaanbod met de groeiende on demand behoeften van gebruikers. De twee marktleiders in radio, muziek en entertainment bundelen de krachten en hebben samen de strategische joint-venture JUKE Nederland opgericht. JUKE is een nieuw Nederlands digitaal platform waar radio, streaming en on demand muziek samenkomen.

Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Hiermee is XITE de eerste TV-zender in Nederland die advertising via het online model aanbiedt via een lineair kanaal.

Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Hiermee is XITE de eerste TV-zender in Nederland die advertising via het online model aanbiedt via een lineair kanaal.

Omnicom Media Group Nederland stelt Roland Teerenstra aan als Managing Director OMD Nederland. De aanstelling is, voorafgegaan door een zorgvuldig searchtraject, verzorgd door Result Recruitment. Teerenstra komt van Dentsu Aegis waar hij verantwoordelijk is voor het Digitale label Isobar, hiervoor was Teerenstra Managing Director van Vizeum.

Mediahuis heeft in de na-aanmeldingstermijn, een korte periode na het moment dat het bod definitief was geworden, nog 1,5 miljoen aandelen TMG aangekocht voor 6 euro per stuk. Daarmee groeit het belang dat Mediahuis samen VP Exploitatie heeft in TMG tot 64,7 procent.

Omnicom Media Group Nederland stelt Roland Teerenstra aan als Managing Director OMD Nederland. De aanstelling is, voorafgegaan door een zorgvuldig searchtraject, verzorgd door Result Recruitment. Teerenstra komt van Dentsu Aegis waar hij verantwoordelijk is voor het Digitale label Isobar, hiervoor was Teerenstra Managing Director van Vizeum
Talpa Radio en MediaMarkt zien kansen in het verbinden van hun huidige entertainment- en serviceaanbod met de groeiende on demand behoeften van gebruikers. De twee marktleiders in radio, muziek en entertainment bundelen de krachten en hebben samen de strategische joint-venture JUKE Nederland opgericht. JUKE is een nieuw Nederlands digitaal platform waar radio, streaming en on demand muziek samenkomen

Dinsdag 4 juli 2017

Sanne Visser wordt per 10 augustus directeur van WPG Media en Voetbal International. Voorheen was ze onder andere managing director en uitgever bij Mood for Magazines en bij Sanoma. Visser vervangt Allard van Schoneveld, die de functie ad interim vervulde. Laatste wapenfeit van Sanne Visser was de lancering van het nieuwe 360 graden mediaplatform &C van Chantal Janzen.

Eind augustus start Film1 met met een on demand TV-kanaal bij Ziggo. Het nieuwe kanaal komt op de plaats van de Sundance zender en biedt de nieuwste, grootste blockbusters en beste Nederlandse films.

Laatste wapenfeit van Sanne Visser was de lancering van het nieuwe 360 graden mediaplatform &C.

 

Woensdag 5 juli 2017

Martijn van Dam treedt per 1 september 2017 toe tot de Raad van Bestuur van de NPO. Als nieuwe bestuurder wordt hij verantwoordelijk voor de portefeuille Mediaportfolio en Distributie. Van Dam is momenteel staatssecretaris van Economische Zaken.

Martijn van Dam treedt per 1 september 2017 toe tot de Raad van Bestuur van de NPO. Als nieuwe bestuurder wordt hij verantwoordelijk voor de portefeuille Mediaportfolio en Distributie. Van Dam is momenteel Staatssecretaris van Economische Zaken.

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start.

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft zijn on demand dienst, voorheen Uitzending Gemist, verbeterd. Ook is de dienst omgedoopt in NPO Start.

Donderdag 6 juli 2017

SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen. Door het lanceren van Audience Lock ondersteunt SpotX uitgevers in het naleven van de privacyregels waar zij aan moeten voldoen en biedt het adverteerders de mogelijkheid om zo veilig en efficiënt mogelijk inventory in te kopen. Ook beschermt Audience Lock de consument en de adverteerder tegen misbruik van gegevens door derden.

Ford  trapt deze week een nieuwe videocampagne op Facebook en Instagram af waarin geautomatiseerd honderden video’s verspreidt worden, elke gebruiker krijgt een video te zien die specifiek afgestemd is op zijn of haar interesse, gedrag of demografisch profiel. Deze campagne vloeit voort uit een samenwerking tussen Facebook en GroupM en is de eerste campagne in Europa waarbij dynamische video op dergelijke schaal toegepast wordt binnen de apps van Facebook en Instagram.

 

Vrijdag 7 juli 2017

Met een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd aan de cast van Goede Tijden, Slechte Tijden en aan de Nederlandse pers. Vanaf vandaag ligt het eerste nummer van het GTST Magazine in de winkelMet een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd aan de cast van Goede Tijden, Slechte Tijden en aan de Nederlandse pers. Vanaf vandaag ligt het eerste nummer van het GTST Magazine in de winkel

Met een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd aan de cast van Goede Tijden, Slechte Tijden en aan de Nederlandse pers. Vanaf vandaag ligt het eerste nummer van het GTST Magazine in de winkelMet een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd aan de cast van Goede Tijden, Slechte Tijden en aan de Nederlandse pers. Vanaf vandaag ligt het eerste nummer van het GTST Magazine in de winkel.

Ford, klant bij Mindshare, trapt deze week een nieuwe videocampagne op Facebook en Instagram af waarin geautomatiseerd honderden video’s verspreidt worden, elke gebruiker krijgt een video te zien die specifiek afgestemd is op zijn of haar interesse, gedrag of demografisch profiel. Deze campagne vloeit voort uit een samenwerking tussen Facebook en GroupM en is de eerste campagne in Europa waarbij dynamische video op dergelijke schaal toegepast wordt binnen de apps van Facebook en Instagram.

Voor Nederlandse adverteerders is er nu een Modelcontract Mediabureau beschikbaar. Na alle ophef over de ANA Papers vorig jaar heeft Ebiquity Netherlands dit modelcontract geïnitieerd voor de Nederlandse markt. Het modelcontract is aan adverteerders gepresenteerd op een bijeenkomst van de Bond van Adverteerders.

Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer.

Na een pitchtraject heeft Artsen zonder Grenzen gekozen voor een intensieve samenwerking met RLVNT. De komende jaren zal het bureau hen als strategische partner ondersteunen op het gebied van mediastrategie én content creatie.

 Vanaf de start van het nieuwe televisieseizoen na de zomer gaat fusieomroep BNN-VARA zich als één merk presenteren. Een logische stap waar de tijd rijp voor is, vindt algemeen directeur Gerard Timmer.

 

Voor Nederlandse adverteerders is er nu een Modelcontract Mediabureau beschikbaar. Na alle ophef over de ANA Papers vorig jaar heeft Ebiquity Netherlands dit modelcontract geïnitieerd voor de Nederlandse markt. Het modelcontract is aan adverteerders gepresenteerd op een bijeenkomst van de Bond van Adverteerders

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



About.
In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het Nederlands MediaNetwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd.
Social.