[BoxOffice] Venom trekt opnieuw meeste bezoekers
17-10-2018 09:01:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1274 | Tags:

Met solide cijfers wist Venom een tweede week op rij bovenaan de Nederlandse en Amerikaanse boxoffice te eindigen. Een terugloop van 55 procent is heel gebruikelijk voor een superheldenfilm, en het bracht de Marvel-hit een extra 32 miljoen dollar aan recette. Na tien dagen heeft Venom 143 miljoen in de VS, en 253 miljoen daarbuiten opgebracht. Bij Sony kon de vlag uit, want de studio heeft dit jaar in de VS de grens van één miljard aan boxoffice gepasseerd.

Het verschil tussen Venom en A Star Is Born was ditmaal minimaal. Doordat A Star Is Born een nog kleiner verloop kende(35%), was de opbrengst van het romantisch drama substantieel: 30 miljoen dollar. Ongetwijfeld zal A Star Is Born volgende week boven Venom eindigen, ondanks een verschil van 500 doeken. De mond-tot-mondreclame is optimaal voor het drama en de beoogde doelgroep (vrouwen, ouderen) is breed en heeft niet zo'n haast. Een lange looptijd ligt dan ook in het verschiet. Internationaal liep A Star Is Born een minieme 14 procent terug, wat wel aangeeft hoezeer de film buiten de VS leeft.

Universal koos ervoor de Neil Armstrong-biopic First Man direct groot te openen, en niet op basis van de goede kritieken voor een platformstrategie te gaan. Dat was wel wat eerdere Damien Chazelle-films (La La Land, Whiplash) uiteindelijk aan een hoge opbrengst hielpen. First Man haalde nu met 3.600 doeken in totaal 17 miljoen dollar op. Op zich een prima resultaat voor een ingetogen drama met een speelduur van boven de twee uur. Universal hoopt op een roulatie vergelijkbaar met Bridge of Spies (72 miljoen dollar in de VS).

Van de twee andere grote releases had Goosebumps 2: Haunted Halloween de beste cijfers: 16 miljoen dollar en een vierde plek. Bad Times at the El Royale wist met 8 miljoen de zesde plek te pakken. De offbeat ensemblethriller van The Martian-scenarist Drew Goddard moet het vooral van goede pers en mond-tot-mondreclame hebben. De toekomst zal leren of Bad Times at the El Royale een lange adem heeft, cultstatus lijkt al wel verzekerd. 

In beperkte release ging ook Felix van Groeningens Beautiful Boy uit. Publiek in slechts twee steden (NY, LA) konden het verslavingsdrama bekijken, maar de buzz rond de film is door de acteerprestaties van Steve Carell en Timothée Chalamet aanzienlijk. Doekgemiddelden waren dan ook torenhoog. Pas over enkele weken gaat Beautiful Boy groot draaien, dus tijd genoeg om nog meer goodwill op te bouwen.

 

BoxOffice week 41

1. Venom | bezoekers 72.055
2. A Star Is Born | bezoekers 41.718
3. Johnny English Strikes Again | bezoekers 33.698
4. Zwaar Verliefd | bezoekers 32.009
5. Night School | bezoekers 28.592
6. Smallfoot | bezoekers 22.596
7. Doris | bezoekers 21.373
8. Bad Times At The El Royale | bezoekers 20.527
9. A Simple Favor | bezoekers 19.481
10. Kler | bezoekers 16.138

Bron: Maccsbox


Top 10 - 2018*

1. Mamma Mia! Here We Go Again | bezoekers 953.869
2. Avengers: Infinity War | bezoekers 874.220
3. Incredibles 2 | bezoekers 844.535
4. Jurassic World: Fallen Kingdom | bezoekers 805.181
5. Black Panther | bezoekers 774.867
6. Mission Impossible: Fallout | bezoekers 635.936
7. Fifty Shades Freed | bezoekers 604.816
8. Hotel Transsylvanië 3 | bezoekers 541.204
9. Deadpool 2 | bezoekers 457.765
10. Pieter Konijn | bezoekers 456.189

Bron: Maccsbox
* Vanaf 4 januari 2018 (week 1) tot nu toe


Verwacht

01 november: Bohemian Rapsody
15 november: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwand
28 november: The Grinch
12 december: Ralph Breaks The Internet
13 december: Mortal Engines
20 december: Bumblebee 
20 december: Mary Poppins returns
23 januari: Hoe tem je een draak 3

 

Bekijk hier het volledige overzicht.

www.jeanmineurmediavision.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie