[Boxoffice] Pieter Konijn verslaat Thomb Raider in paasweekend
03-04-2018 17:39:24 | Door: Max Vlugt | hits: 1504 | Tags:

Videogamefilms hebben een slechte boxoffice-reputatie, maar daar lijkt Ready Player One geen last van te hebben. Spielbergs ode aan de gamewereld kende een uitstekend eerste weekend in de Nederlandse Top 10 en aan de Amerikaanse kassa’s, ook de rest van de wereld blijft daar niet bij achter. Door de VR-actie te koppelen aan nostalgie en drama maakte de regisseur een slimme, en zoals het er naar uitziet ook profijtelijke blockbuster. Opbrengst in Amerika: 53 miljoen dollar. Daarbuiten: 128 miljoen.

Bij Warner zullen ze afgelopen week even de adem ingehouden hebben. Steven Spielbergs vaste publiek is een stuk ouder dan de doelgroep die nodig is om Ready Player One tot een hit te maken. En zouden gamers, berucht kieskeurig als het gaat om bioscoopvermaak, wel willen komen? Door Ready Player One te lanceren op het hippe SXSW-festival van Austin kon de studio drie weken geleden een sterke mond-tot-mond campagne op sociale media starten. Dat heeft ertoe geleid dat naast Spielberg-fans ook een jongere generatie dit weekend per se RPO wilde uitchecken. Goede kritieken deden de rest.

Ook Tyler Perry had een nieuwe titel in de aanbieding, en net als diens vele voorgangers deed Acrimony (2) goede zaken in de US. Zeventien miljoen dollar op 2.000 doeken is opnieuw een uitstekend resultaat voor deze negentiende samenwerking tussen regisseur Perry en producent/distributeur Lionsgate.

Black Panther (3) geeft maar langzaam terrein prijs en haalde in z’n zevende speelweekend nog doodleuk elf miljoen dollar op. Komende week kan de Marvel-hit zowel Jurassic World als Titanic passeren in het klassement van meest profijtelijke US-releases ooit. Isle of Dogs (11) kreeg er ondertussen 138 schermen bij en zit al bijna in de top 10.

En dan waren er nog de films die om de aandacht van de christelijke kijker streden. I Can Only Imagine (4) is inmiddels een fenomeen: 55 miljoen in minder dan drie weken tijd voor deze piepkleine onafhankelijke productie. Paul, Apostle of Christ (10) handhaafde zich in de top tien. Maar de doelgroep kan zijn geld maar een keer uitgeven, zodat een nieuwe religieus getinte film het niet redde dit weekend. God’s Not Dead 3 (12) opende op 1.700 doeken met een opbrengst van 2,6 miljoen. Wonderen gebeuren dus niet elke week.

 

BoxOffice week 13

1. Pieter Konijn | bezoekers 119.898
2. Ready Player One | bezoekers 94.968
3. Bankier Van Het Verzet | bezoekers 57.378
4. Tomb Raider | bezoekers 54.452
5. Black Panther | bezoekers 30.571
6. Red Sparrow | bezoekers 26.846
7. Pacific Rim: Uprising | bezoekers 24.700
8. Mannen Van Mars | bezoekers 21.099
9. Rikkie de Ooievaar | bezoekers 15.116
10. Game Night | bezoekers 14.824

 

Top 10 - 2018

1. Black Panther | bezoekers 719.297
2. Fifty Shades Freed | bezoekers 597.580
3. Ferdinand | bezoekers 410.434
4. Jumanji: Welcome to the Jungle | bezoekers 377.339
5. Maze Runner: The Death Cure | bezoekers 325.088
6. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri | bezoekers 321.646
7. Coco | bezoekers 276.929
8. The Post | bezoekers 267.867
9. Red Sparrow | bezoekers 264.618
10. Star Wars: The Last Jedi | bezoekers 251.643


Bron: Maccsbox
* Vanaf 4 januari 2018 (week 1) tot nu toe

 

Verwacht


19 april: Rampage      
25 april: Avengers: Infinity War Part 1
23 mei: Solo: A Star Wars Story
07 juni: Jurassic World Fallen Kingdom     
08 juni: Ocean's 8 
27 juni: Incredibles 2
12 juliSkyscraper
25 juli: Hotel Transsylvanie 3
02 augustus: Mission Impossible- Fallout
13 september: Alpha
04 april: Venom 

Bekijk hier het volledige overzicht.

www.jeanmineurmediavision.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie