Nieuws.
[Value Zipper] Gecanceld? De gevolgen voor branded content
19-04-2022 | 11:04:33
Samenwerkingen tussen mensen en merken kunnen heel goed werken. Een (goed gekozen) bekend gezicht geeft je merk aanzien en instant likeability bij je doelgroep. Tot het misgaat. Welke gevolgen heeft de cancelcultuur voor branded content? Value Zipper vraagt het aan vijf deskundigen
We Are Era trekt Tessa de Graaf aan als Branding & Community Manager
13-04-2022 | 10:31:00
We Are Era (voorheen Divimove) heeft Tessa de Graaf per maart 2022 aangetrokken als Branding & Community Manager. We Are Era is een talent agency en is net als RTL Nederland en Fremantle onderdeel van RTL Group
KLM-magazine Holland Herald gerestyled
12-04-2022 | 11:17:46
KLM’s inflight magazine Holland Herald, dat maandelijks in de stoelzakken van het vliegtuig meereist met ruim 2 miljoen passagiers van over de hele wereld, is vanaf de april-editie gerestyled
Vice en Velux met branded contentcampagne
08-04-2022 | 20:29:00
Vice en het home-improvement merk Velux hebben een branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van Velux's Artist Residency-programma gelanceerd
Advertorials.nl: regionaal advertorials plaatsen mogelijk via één website
24-03-2022 | 12:15:00
Het is voortaan mogelijk om regionaal te adverteren via Advertorial.nl. Het was eerder nog niet mogelijk om via één website advertorials te plaatsen bij verschillende regionale nieuwssites. Inmiddels zijn er ruim 150 mediatitels beschikbaar
ACM: Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing
22-03-2022 | 12:41:00
Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt heeft eind 2021 zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken. Die zijn inmiddels gestopt met hun handelswijze
Docuserie over influencers van &.agency en Yes We Can Clinics
16-03-2022 | 13:05:00
Storytelling bureau &.agency en Yes We Can Clinics komen samen met de docuserie Help! Daarin wordt laten zien hoe influencers hun platform gebruiken om maatschappelijke onderwerpen aan te kaarten
[Value Zipper] De stand van zaken in branded content
15-03-2022 | 10:07:00
Value Zipper koppelt merken aan media en verwelkomde onlangs de 800ste klant. Branded content zit al jaren in de lift. Vijf experts laten hun licht schijnen op de stand van zaken en status van branded content
Value Zipper beloont Match My Brand met titel Beste Mediabureau 2021
15-02-2022 | 09:51:18
Sinds 2019 reikt Value Zipper jaarlijks een prijs uit aan het beste mediabureau van het jaar. Het gaat om bureaus waarmee Value Zipper samenwerkt en de titel is een erkenning van de prettige samenwerking. Match My Brand had de eer de winnaar van 2021 te zijn
Amref Twitch livestream voor schoon (drink)water: Streamers in Actie
11-02-2022 | 16:24:00
Op 18 en 19 februari 2022 houden ruim vijftien bekende Twitch-streamers een 24 uur durende livestream-marathon om zoveel mogelijk geld op te halen voor schoon (drink)water en betere gezondheidszorg in Afrika
Olivier Smit CEO MMMatter & Managing Director MPG; Dolly van den Akker weg
10-02-2022 | 12:02:00
Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt hiermee Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op andere uitdagingen
[Interview] Sanne Konings en Bregje van Iperen: Influencers van Femmefab zijn autoriteiten op hun eigen gebied
08-02-2022 | 09:20:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Sanne Konings, Commercial Director en Bregje van Iperen Operational Director van influencer marketing agency Femmefab
[Value Zipper] Hoe je met een branded contentstrategie trouwe klanten kweekt
31-01-2022 | 10:51:41
Merken bestaan en groeien dankzij consumenten die hen vertrouwen. Om dat vertrouwen te krijgen, is zichtbaarheid onmisbaar. Daarom is een essentiële vraag: welke media helpen bij het versterken van die zo belangrijke vertrouwensband? Value Zipper weet er meer over
Porsche Nederland (Pon) lanceert contentplatform dankzij Born05 en Glasnost (ACE)
31-01-2022 | 06:50:00
Porsche Nederland (oftewel importeur Pon) heeft onder de naam Discovered een online lifestylemagazine voor ambitieuze Nederlanders gelanceerd. Geen focus op pk’s, motoren of wegligging, maar verhalen over creatieven en ambitieuze ondernemers die hun dromen verwezenlijken
[Value Zipper] Vooruitblik 2022: Trends op het gebied van branded content
18-01-2022 | 13:37:00
Sociaal bewustzijn en activisme onder merken zal een toevlucht nemen; één van de trends die genoemd wordt voor 2022. Value Zipper vroeg een aantal experts welke trends op het gebied van branded content zij zien voor aankomend jaar
ComplexNL en PUMA maken zich hard voor vrouwelijk muziektalent
12-01-2022 | 16:20:00
ComplexNL en PUMA zijn een initiatief voor vrouwelijk muziektalent gestart: Complex Next '22, waarvoor vijf artiesten zijn geselecteerd. Met Complex Next '22 willen de bedrijven een podium bieden aan vrouwelijke artiesten
Videoland komt met documentaire over 100-jarig bestaan Jumbo
11-01-2022 | 12:02:00
Jumbo heeft een documentaire laten maken over zijn 100-jarig bestaan. Jumbo 100 jaar familie. Elke dag beter is via de streamingdienst Videoland te zien. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van medewerkers en andere betrokkenen
MPG en MMMatter benoemen Irene Eijs tot Director Data & Analytics
16-12-2021 | 11:49:00
Irene Eijs is benoemd als Director Data & Analytics bij MPG en MMMatter. Daarbij gaat ze met haar team merken helpen om de ROI op content inzichtelijk te maken en te verbeteren
[Value Zipper] Branded content in 2021: een terugblik
16-12-2021 | 10:10:00
Het afgelopen jaar stond werderom in het teken van de coronacrisis. Welke rol speelde dit op het vlak van branded content? Value Zipper sprak met belangrijke spelers op de markt. Wat viel hen op?
[DPG Grow] De missing link tussen Touch & Sell: 5 tips voor de beste branded content
10-12-2021 | 14:23:00
Alle discussie over lineariteit en complexiteit van de consumer funnel ten spijt (waarover een andere keer meer), het is wel verstandig om tussen Touch en Sell de focus te leggen op Tell
Rijksoverheid brengt documentaire over Victim Blaming uit
09-12-2021 | 15:39:00
De Rijksoverheid brengt een documentaire over seksueel geweld en victim blaming. De film is gemaakt in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid en gemaakt door Sunny Bergman die onderzocht hoe Victim Blaming werkt, wat de impact hiervan is op slachtoffers en hoe je als omgeving wel zou moeten reageren
[Interview] Jeroen Dontje (MPG): De magie zit in de kleine geheimpjes onder water
06-12-2021 | 14:01:16
Jeroen Dontje is Creative Director bij MPG. Voor hem stopt creativiteit niet bij een concept, maar moet het bovenaan staan tijdens het hele proces. We spreken hem over zijn visie op het belang van inzichten en creativiteit
Pullman door More Media Group gekoppeld aan tv-format The Big Balance
02-12-2021 | 11:04:00
Pullman (Hilding Anders) boxsprings en matrassen is in december 2021 partner van het televisieprogramma The Big Balance. Zes bekende Nederlanders gaan in de driedelige show The Big Balance de uitdaging van hun leven aan
Wayne Parker Kent en MHX ontwikkelen Peugeot On Track
22-11-2021 | 17:25:57
Wayne Parker Kent en MHX hebben voor Peugeot Nederland de campagne On Track ontwikkeld. Opkomende artiesten gaan met Peugeot op muzikale roadtrip om elk een unieke track te produceren met de Hybrid en elektrische modellen van Peugeot als rijdende muziekstudio
Videotechnologieplatform Video Intelligence overgenomen door Outbrain
22-11-2021 | 16:19:40
Outbrain neemt Video Intelligence AG, een in Zwitserland gevestigd contextueel videotechnologieplatform voor digitale en connected tv-mediabedrijven
&.agency werft Puma, Felyx, Parfumado, Rimmel en Zuivelhoeve
10-11-2021 | 14:54:00
&.agency, een data driven storytelling agency, heeft Puma, Felyx, Parfumado, Rimmel en Zuivelhoeve aan haar klantenpakket toegevoegd. Ook worden activiteiten voor bestaande klanten, zoals Vinted en L'Oréal, verder uitgerold
Delicious.magazine en NEFF keukenaparaten werken samen in branded content-campagne
29-10-2021 | 16:10:00
NEFF keukenapparaten en Delicious.magazine werken samen in het kader van en activatie-campagne onder de noemer De wereld rond in eigen keuken. In vier afleveringen gaan NEFF Chef Andy McDonald en verschillende delicious.thuiskoks dit najaar op ontdekkingstocht langs verschillende wereldkeukens
Influencer agency Content Icons lanceert rebranding  
29-10-2021 | 12:01:00
Influencer agency Content Icons heeft haar huisstijl, logo en website gewijzigd. De vernieuwde uitstraling past bij de groei die het influencerbureau heeft doorgemaakt
N=Content maakt korte dramafilm voor ABN Amro
29-10-2021 | 10:52:52
N=Content, dat onderdeel is van N=5, heeft een korte dramafilm geproduceerd voor ABN Amro om ondernemers bewust te maken van het belang van een duideljike toekomstvisie
Vice en Google Nest komen met Huisdier Liefde
20-10-2021 | 15:17:00
Vice en Google Nest hebebn de co-branded videoserie Huisdier Liefde gelanceerd. In deze videoserie zijn bekende baasjes van huisdieren te zien die met behulp van de Google Nest Cam en Nest Doorbell zien wat hun huisdieren doen al ze zelf weg zijn