Nieuws.
3sixtyfive komt met B2B influencermarketing-propositie
01-04-2020 | 10:48:00
3sixtyfive komt met een nieuwe propositie speciaal gericht op de business-to-business markt
Blauw Gras breidt managementteam uit met Gijs van der Togt
31-03-2020 | 10:33:00
Sinds 1 maart vervult Gijs van der Togt de rol van Strategy Director bij social content bureau Blauw Gras
[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine
31-03-2020 | 09:25:37
Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven
Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens coronacrisis
25-03-2020 | 09:08:00
Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold
[Cross Media Vrouw] Monique Pennings over Jumbo
12-03-2020 | 10:39:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
[Column] Jerome Kuijken: Google, verlos ons van hotelkamers en sneakers
09-03-2020 | 11:52:00
Je hebt er vast al het een en ander over gelezen: het einde van third-party cookies is nabij. Als na Firefox en Safari ook Google Chrome straks geen third-party cookies meer accepteert is het gedaan met online advertising zoals we het nu kennen
Bridget Maasland gezicht van PowerSlim
02-03-2020 | 11:03:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie
[Cross Media Event 2020] Tom Jansen over Vertigo 6 en FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
28-02-2020 | 12:45:00
Op 15 april 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event. Aan het woord is Tom Jansen, marketing- en pr-manager van Vertigo 6
Mannenmedia: tips voor display advertising voor 2020
20-02-2020 | 15:12:00
Starten met display advertising kan ingewikkeld zijn. Mannenmedia heeft een aantal aantal best practices op een rij gezet
[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken
20-02-2020 | 11:43:00
Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Elise Boers (Blonde Tigers) lanceert Papa Tijd!, online serie met partners mommy influencers
06-02-2020 | 09:07:00
Elise Boers, influencer en aanstaande moeder van een tweeling, interviewt in een vierdelige YouTube-serie de partners van mommy influencers over hun bevallingsverhalen
[Column] Jerome Kuijken: Betekent de paywall het einde van online advertising?
31-01-2020 | 09:19:34
In 2020 wordt de definitieve doorbraak van de betaalmuur verwacht. Betekent de opkomst van de paywall het einde van online advertising? En wat betekent dat voor ons, makers van branded content?
MPG.Group neemt SOCIAL.INC over
30-01-2020 | 14:45:00
SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk
Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
28-01-2020 | 09:52:00
Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs
Mannenmedia publiceert whitepaper over sportmarketingstrategie
27-01-2020 | 16:04:00
Mannenmedia houdt zich dagelijks bezig met het bereiken van mannen via zijn netwerk van websites en apps. Het bedrijf schreef een whitepaper over de inzet van branded content voor sportmarketing
GoSpooky maakt TikTok-kanaal voor Basic-Fit
27-01-2020 | 11:49:00
De eerste TikTok-video’s die in samenwerking met een tiental internationale TikTok-creators zijn gemaakt, staan live
Whitepaper Value Zipper: wanneer is branded content geslaagd?
16-01-2020 | 15:40:00
Content moet opvallen. Maar hoe weet je of jouw branded content geslaagd is? ValueZipper bespreekt dat in een whitepaper
Coming-out video Nikkie Tutorials al miljoenen keren bekeken
14-01-2020 | 09:58:00
De video op YouTube waarin Nikkie de Jager vertelt dat ze een transvrouw is, is binnen korte tijd al bijna 14 miljoen keer bekeken
Huisvrouwen bestaan niet 2, waar merk en film samenkomen
18-12-2019 | 10:25:00
Value Zipper verbindt merken aan bioscoopfilms. Vanaf 12 december draait Huisvrouwen Bestaan Niet 2 in de bioscoop. Voor deze film is een samenwerking met Bison opgezet
[DeInfluencer50 2020] Anna Nooshin meest invloedrijke influencer, Giel de Winter en Britt Dekker hoogste binnenkomers
12-12-2019 | 15:28:00
De lijst van de meest invloedrijke Nederlandse influencers maakt snel furore. De belangstelling voor influencers is groot en hun invloed groeiende, getuige het toenemend aantal influencers in DeMedia100
Podcasts van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
02-12-2019 | 19:23:22
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Whitepaper Value Zipper: wanneer pas je branded content toe
02-12-2019 | 19:23:00
Het is een misvatting dat het inzetten van branded content per definitie tot succes leidt en dat we traditionele advertenties helemaal af moeten schrijven. Wanneer kun je branded content het beste toepassen? Valuezipper wijdt er een whitepaper aan
[Onderzoek] Outbrain: Native advertenties op premium websites creëren tot 44 procent meer vertrouwen dan advertenties op social media
02-12-2019 | 10:44:00
Outbrain en onafhankelijk onderzoeksbureau Lumen benadrukt de relatie tussen het vertrouwen van de consument in reclame en het vertrouwen in een premium uitgeversomgeving
Whitepaper Value Zipper over effectief toepassen van branded content
28-11-2019 | 09:28:00
Value Zipper heeft een whitepaper gemaakt waarin optimaliseren van branded content centraal staat. Het document is beschikbaar via de site van het bedrijf
Nieuwe editie Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 13:15:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
21-10-2019 | 11:36:25
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm
18-10-2019 | 15:37:39
Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt
Rumag verzorgt brandedcontentvideo's Intertoys
11-10-2019 | 09:58:28
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Qmusic geeft jaar lang gratis wonen weg met Karwei, Consumentenbond en StartHousing
04-10-2019 | 15:14:39
Qmusic geeft een jaar lang gratis wonen weg in het centrum van Utrecht. Twee stellen zullen het tegen elkaar moeten opnemen. Het Huis van Q wordt mede mogelijk gemaakt door Karwei, de Consumentenbond en StartHousing