[Interview] Judith van den Berg over haar overstap van Sanoma naar Snippet Media
26-02-2018 12:01:05 Door: Katja Brokke | Hits: 9046 | Tags:

Snippet Media groeit hard. Na het lanceren van een aantal succesvolle online titels is Snippet Concepts opgezet, een onlinecontentbureau. Judith van den Berg (voorheen Account Director bij Sanoma) is aangesteld als commercieel directeur. We spreken haar over Snippet, durf en ondernemerschap.

Twee jaar geleden begon Snippet Media met online magazines als Me-to-We.nl, gevolgd door Mynd.nu, Saarmagazine.nl en tishiergeenhotel.nl. Judith van den Berg, die 24 jaar bij Sanoma werkte, werd verliefd op de bevlogenheid van Snippet en wilde mee het diepe in springen. “Snippet heeft in zo’n korte tijd zoveel potentie laten zien. Oprichters Barbara van Erp en Femke Sterken weten wat vrouwen willen lezen en maken die vertaalslag online. Ze kennen hun doelgroep en achterban. Die achterban zijn vrouwen als zijzelf, die houden van authentieke verhalen met vooral ook humor. Want als iets echt is, dan proef je dat als lezer.”

Juist omdat de doelgroepen die Snippet bedient zo breed is - van moeders tot vrouwen die de 50 aantikken - is er een brede achterban die rechtstreeks benaderd wordt om te informeren waar de lezers behoefte aan hebben. “Daardoor kunnen we snel interactie hebben en schakelen. Hoe breng je onderwerpen die niet fashionable zijn, zoals pensioenen of punani’s? Bij Snippet is iedereen stiknieuwsgierig en dat werkt zo aanstekelijk. Dit soort onderwerpen vinden wij niet moeilijk, maar juist leuk. We denken mee met adverteerders over hun strategie, brainstormen met ons team en produceren het vervolgens. Met Snippet Concepts kunnen we dat niet alleen in onze eigen mediatitels verspreiden, de tone of voice bieden we nu ook los aan.”

Van een gevestigd miljoenenbedrijf als Sanoma de overstap maken naar een nieuwkomer als Snippet, voor Judith is het geen gespreid bedje waar ze in terecht komt. In haar nieuwe functie komt het aan op dingen waarmaken. Dat is nu juist wat voor haar lonkt: het ondernemerschap en het avontuur. “Ik heb veel bewondering voor mensen die wat kunnen. Snippet heeft zich omringd met goede creatievelingen. Alleskunners zijn het. Daar wil ik mijn bijdrage aanleveren en mijn energie insteken. In mijn functie sla ik een brug tussen de redactie en commercie. Goede content is wat waard. De wereld van branded content en sales, die ádem ik gewoon. Hier zit niemand op zijn eigen eiland. We maken het met elkaar, als team. Snippet stelt de lezers centraal en daarmee ook de adverteerder. Wij weten hoe je dat het beste doet.”

www.snippetmedia.nl/snippetconcepts

 

Lees ook: Online uitgever Snippet Media lanceert Snippet Concepts

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie