ComplexNL en PUMA maken zich hard voor vrouwelijk muziektalent
12-01-2022 16:20:00 | Door: David de Jong | hits: 1280 | Tags:

ComplexNL en PUMA zijn een initiatief voor vrouwelijk muziektalent gestart: Complex Next '22, waarvoor vijf artiesten zijn geselecteerd. Met Complex Next '22 willen de bedrijven een podium bieden aan vrouwelijke artiesten

ComplexNL is een onder licentie van het Amerikaanse Complex Networks door Just Another Media Network opgezet platform met nieuws en entertainment die gaat over de jongerencultuur.

Uit een Amerikaans onderzoek over de periode 2012-2018 is gebleken dat de Amerikaanse muziekindustrie nog steeds grotendeels wordt gedomineerd door mannen. Vrouwelijke artiesten, producers en singer-songwriters zijn veruit in de minderheid in de (Amerikaanse) muziekindustrie.

Complex Next '22 

ComplexNL en PUMA willen daar verandering in brengen. Met Complex Next '22 willen zij meer aandacht genereren voor vrouwelijke artiesten. Vijf talenten worden de komende weken grootschalig uitgelicht op het platform. De content zal niet alleen op de kanalen van ComplexNL te zien zijn, ook ParraTV, Rapnieuws, Rumag, Axed en Fucking Feminine gaan de artiesten supporten. Alle media-platforms zijn onderdeel van Just Another Network; het jongerennetwerk dat zich richt op het bereiken en empoweren van generaties Y en Z.

Andere wave

Soraya Hadjar, eindredacteur van ComplexNL: "We zitten in een andere wave. Er is meer ruimte voor het ontwikkelen van een eigen identiteit en vrouwelijke artiesten staan steeds meer in hun kracht. Er is zo ongelooflijk veel talent, er is alleen nog te weinig aandacht voor. Ik vind het ontzettend belangrijk om hier als jongerenplatform een bijdrage aan te leveren."

#SheMovesUs

Complex Next'22 is opgezet in samenwerking PUMA, een merk dat zich al jaren inzet voor het stimuleren en zichtbaar maken van vrouwelijk talent. Via het wereldwijde SheMovesUs-platform inspireren vrouwen elkaar en worden successen gevierd. Internationaal doet het merk dit door onder andere samen te werken met namen als Dua Lipa, Winnie Harlow en Cara Delevingne. Ook in de Benelux gebeurt dit via onder andere het female empowerment platform PUMA Academy en het samenwerken met lokale ambassadeurs. Nu dus ook met deze campagne waar het de volgende generatie vrouwelijke artiesten de kans biedt om het podium te pakken en zich aan de wereld te laten zien.

Armin Shah, Creative Director bij ComplexNL en Just Another Media Network: "Wij hebben een selectie gemaakt van talenten die in onze ogen echt een eigen stijl en sound hebben. ComplexNL wil de volgende generatie vrouwelijke artiesten een podium geven." Het eerste talent van Complex Next '22 is inmiddels bekendgemaakt: Bente Fokkens. De zangeres won recentelijk haar eerste gouden plaat voor het nummer Nee is Nee, dat ze samen met Maan de Steenwinkel maakte.

Complex Next '22 zal wekelijks één artiest onthullen, tot de selectie van de vijf talenten compleet is. Door middel van persoonlijke muziekvideo's, fotoreportages, interviews en artikelen zijn de artiesten beter te leren kennen. De videoclips zijn te bekijken via het YouTube-kanaal van ComplexNLvan dichtbij kennen. De eerste videoclip van Bente Fokkens is te bekijken op het YouTube-kanaal van ComplexNL

www.complexnl.com
www.justanothermediacompany.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie