
Jeroen Dontje start als senior creative director bij MPG
Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen content marketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit.
Het aantrekken van Dontje past dan ook binnen de filosofie van MPG om merken te laten te groeien met behulp van écht creatieve en onderscheidende content. Jeroen heeft, onder andere, als chief creative officer bij Yune ruimschoots zijn sporen verdiend en zal binnen MPG Nederland leidinggeven aan het team van creatives. Ook zal hij binnen de MPG.Group creative sparringpartner zijn voor de labels SOCIAL.INC en The Social Club.
Dolly van den Akker, CEO MPG Group: ''De hoeveelheid content die consumenten voorgeschoteld krijgen wordt met de dag groter. Het is voor merken daarom een uitdaging om echt tot hen door te dringen en een rol in hun leven te kunnen spelen. Met de verschuiving die merken daarbij maken van paid media naar owned media betekent dit dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zo helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. Wij hebben Jeroen aangetrokken omdat hij als content creative bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord challengen we merken om de creatieve lat steeds hoger te leggen en bouwen we het concept & creatieve team nu uit.''
Jeroen Dontje, senior creative director MPG: ''Ik heb een passie voor creativiteit en content die echt iets doet voor een merk. Dat is voor mij ook direct de kracht van contentmarketing waarmee je niet alleen het verhaal van een merk vertelt maar waarbij de content een wezenlijk onderdeel van het merk wordt. Ik zie het niet als adverteren maar als iets wat op zichzelf waarde toevoegt aan merken en soms zelfs het fysieke product kan overstijgen. Ik ga dan ook met veel plezier aan de slag met de creatieve teams binnen MPG, het bureau dat al jaren laat zien hier expert in te zijn, en de overige labels binnen de MPG.Group. Zeker met de komst van SOCIAL.INC en The Social Club heeft de groep een fantastische mix van verschillende soorten creativiteit en expertise.''
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie