Nespresso, UM en YUNE geven visuele artiesten onder wie Hanna Verboom vrije hand voor Vertuo-lancering
03-12-2020 18:12:00 | Door: David de Jong | hits: 582 | Tags:

Nespresso en strategisch en creatief partners UM en YUNE hebben vijf visuele artiesten, onder wie actrice, regisseuse en sociaal ondernemer Hanna Verboom de vrije hand gegeven om een visuele interpretatie van het Vertuo-systeem te geven. Dit in het kader van de lancering van dit koffiesysteem van Nespresso. Het branded content partnership is onderdeel van de landelijke lanceringscampagne.

Iedere maker vertegenwoordigt een eigen discipline en vertelt in een korte film zijn of haar Vertuo-verhaal. Deze  benadering heeft geleid tot uiteenlopende video’s.

Naast Hanna Verboom doen Jurg Neve & Marcus Driessen (Katananga), Rogier Wieland, Floris Vos & Pieter van de Riet (HyperCulture), Manuel Ferrari & Lise Prud’homme mee aan de filmpjes. Waarbij de focus per artiest telkens verschillend is: film, 3D-design, design, stop-motion en respectievelijk animatie.

De doelgroep wordt via verschillende online magazine-titels, social kanalen en YouTube bereikt. De content daarbij aangeboden middels artikelen en video’s in een branded contentpartnership met Elle, Esquire (Hearst) en NU.nl (DPG Media). Instagram Live wordt ingezet als kick-off van de campagne. Esquire hoofredacteur Arno Kantelberg interviewt hierin de makers van de video’s onder meer over het creatieve proces. De films zijn verder vindbaar via de eigen Nespresso-kanalen en de assets worden van week 49 t/m week 51 gedistribueerd via social media en YouTube.

Credits:
Klantverantwoordelijke Nespresso: Rozemarijn Dolman-Plante, Emilie Duijvestijn | Bureau: UM, UM Studios | Concept & Creatie: YUNE | Account: Sander Pluijm | Concept: Jeroen Dontje | Projectmanagement: Noor Hendriks, Bente van Deventer | Strategie & Media: Bart Lakeman, Vincent Boot, Inez van Vessum, Christianne van Veen | Productie: Marlon van der Strigt | Mediapartners: Hearst Netherlands, DPG-Media. Korte films Artiesten: Hanna Verboom | Jurg Neve & Marcus Driessen (Katananga) Rogier Wieland | Floris Vos & Pieter van de Riet (HyperCulture) | Manuel Ferrari & Lise Prud’homme Behind the scenes Camera: Bas Bakhuis | Edit: Anton van der Linden | Grading: Rik Mahieu 

www.nespresso.nl
www.um.nl
www.yune.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie