Vice en Velux met branded contentcampagne
08-04-2022 20:29:00 | Door: David de Jong | hits: 1088 | Tags:

Vice en het home-improvement merk Velux hebben een branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van Velux's Artist Residency-programma gelanceerd. In de campagne van dit jaar, Transforming Spaces, presenteren zes kunstenaars hun interpretatie van het concept Transforming Spaces op een co-branded platform op de website van Vice.

In hun werken richten de kunstenaars zich op natuurlijk licht, en hoe dit het menselijk gedrag en de emoties beïnvloedt. Met deze campagne laten Velux en Vice zien hoe de ramen van Velux ruimtes transformeren. Ook wordt het belang van natuurlijk licht in woonruimtes, mede aangezien thuiswerken steeds meer een onderdeel blijft van het dagelijks leven.

Velux en Vice willen laten zien hoe Velux-producten een investering zijn voor mensen die vanuit huis werken en dit willen doen in een ruimte die hen inspireert. Voor de Artist Residency hebben zes kunstenaars, duo Maria Bodil (Lieve Maria Eek en Marthe Bodil Vos)(Nederland), Max Kesteloot (België), duo Susana Vall and Emelie Eriksson (Zweden), Jon Pilkington (Verenigd Koninkrijk), Levi Hayes (Denemarken) en Martine Poppe (Noorwegen), werken gemaakt binnen de Transforming Spaces-briefing welke rol kan licht spelen in de transformatie van een ruimte, vooral nu we meer vanuit huis werken?.

Hierbij ligt de focus op het belang van natuurlijk licht en de belangrijke invloed die dit heeft op het welzijn; natuurlijk licht verhoogt bijvoorbeeld de creativiteit, de productiviteit en een goed humeur.

De branded content campagne bestaat uit interviews, waarin de kunstenaars hun werk bespreken, en een branded video met Martine Poppe waarin zij de belangrijke rol bespreekt die natuurlijk licht speelt in haar werk als kunstenaar. Martine Poppe: “Als schilder is natuurlijk licht essentieel om de werkelijke kleuren te zien waar ik mee werk. Maar daarnaast, als ik geen natuurlijk licht in mijn ruimte had, zou ik de hele dag in een doos zitten. En met lange werkdagen zou het mijn geestelijke gezondheid behoorlijk schaden, denk ik, om zo opgesloten te zitten. [...] Ik denk dat het belangrijker dan ooit is om dit soort energie binnen te halen. Of het nu een raam is waarmee je de wereld kunt zien, of de manier waarop iemand anders de wereld heeft gezien, door middel van een kunstwerk.”

De branded contentcampagne Transforming Spaces - Artist Residency is de tweede samenwerking tussen Velux en Vice binnen het Artist Residency-concept van Velux en het vervolg op een driedelige, geschreven branded content serie die op de site van Vice in 2021 is geplaatst.

Jasper Vierboom, Creative Director van Vice+ Nederland & Belgë: “In deze campagne hebben we gebruik gemaakt van onze uitgebreide kennis van jongerencultuur en daarnaast het licht geschenen op jonge, Europese kunstenaars. We laten met deze campagne zien hoe belangrijk licht is vooral nu thuiswerken onderdeel lijkt te blijven van ons leven. Ik ben trots op wat we met deze tweede samenwerking met Velux hebben neergezet.”

Jim Coates, Northwest Europe Region Marketing Director bij Velux: “Artist Residency heeft de fantastische mogelijkheid geboden om samen te werken met een gevarieerde groep inspirerende kunstenaars om de ware kracht van daglicht te laten zien, en de rol die het heeft bij het transformeren van ruimtes in onze woonruimtes - voor een gezond binnenklimaat voor werk en leren, voor spel en plezier.”

veluxtransformingspaces.vice.com
www.velux.com
www.vice.com
www.vicemediagroup.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie