Whitepaper Value Zipper: wanneer is branded content geslaagd?
16-01-2020 15:40:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1467 | Tags:

Content moet opvallen. Maar hoe weet je of jouw branded content geslaagd is? ValueZipper bespreekt dat in een whitepaper.

Thijs van Dijk, marketing- en communicatiestrateeg bij Marketing Communication & More: “Branded content moet gewoon opvallen. Iedereen maakt tegenwoordig content, dus het moet vooral onderscheidend zijn.”

Naast opvallend moet het ook heel goed zijn en bijdragen aan het realiseren van de campagnedoelstellingen.

Elias Reinheimer, Head of Content bij Havas: “Zo goed dat je er voor zou willen betalen. Zoals in het geval van The Lego Movie.”

Je content mag dan nog zo opvallend en goed zijn, deze moet wel passen bij je eigen merkwaarden en de uitstraling van het medium waar je eventueel mee samenwerkt. Als dat niet het geval is, kun je de plank flink misslaan en als merk je eigen geloofwaardigheid ondermijnen.

Michael Willems, hoofd content & experience bij Mindshare: “In het nieuwe spotje van Gillette ging het ineens over vrouwonvriendelijk gedrag, het me-too effect en genderneutraliteit. Gillette heeft zich nooit met het leed in de wereld bemoeid, dus waarom zouden ze dat nu opeens wel doen? Kun je daar als scheermesjes merk überhaupt een geloofwaardige rol in spelen?”

Een merk dat volgens Thijs van Dijk wel dicht bij zichzelf en haar doelgroep blijft in hun branded content campagnes is Dove. Thijs van Dijk: “Neem de Real Beauty-commercial, waarbij een tekenaar vrouwen tekent zoals ze zichzelf zien. Dit zijn alledaagse vrouwen met perfecties en imperfecties. Dat is precies de groep waar Dove zich op richt.”

Is goede branded content per definitie altijd storytelling? De meeste experts vinden van wel. Goede branded content bevat volgens hen verhalende elementen waardoor de boodschap zachter bij de consument landt dan in het geval van traditionele reclame.

De whitepaper is op Value Zippers website te downloaden.

www.valuezipper.nl

 

Lees ook: 
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie