YIMB monitort de socialmediaposts van automedia, -journalisten en -influencers
18-03-2019 14:02:31 | Door: Katja Brokke | hits: 3215 | Tags:

Influencerbureau YIMB (Your Impact Buro) lanceert de Automotive Influencer-index. Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken. Voor de maand februari behaalde het merk BMW de hoogst score, gevolgd door Porsche en Tesla. 

De Automotive Influencer-index levert voor een automerk een actueel en betrouwbaar overzicht van de socialmedia-exposure van de meest invloedrijke automedia, -journalisten en -influencers. Daarnaast kan een automerk de eigen inspanningen en opbrengsten vergelijken met andere automerken. 

Hein van Dam, medeoprichter van YIMB: “Aan de basis van ons zelf ontwikkelde socialmediamonitoringsysteem staat een slim algoritme dat niet alleen kijkt naar het aantal volgers of fans, maar ook een stevige waarde toekent aan de interactie en zelfs conversie. Dat resulteert uiteindelijk in een concrete mediawaarde, uitgedrukt in euro’s, per autojournalist of -influencer en per post.” 

Automotive Influencer-index (49 automerken), februari 2019:

  1. BMW – mediawaarde 17.978,37 euro
  2. Porsche – 9.673,84 euro
  3. Tesla – 9.119,24 euro
  4. Audi – 7.360,03 euro
  5. Peugeot – 6.947,46 euro

www.yimb.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie