Nieuws.
DPG Media haalt kleine juridische overwinning opt-in huis-aan-huis bladen
25-02-2020 | 17:34:00
DPG Media heeft ten behoeve van het Stadsblad Utrecht een kleine juridische overwinning behaald bij het Gerechtshof Arnhem-Leeuwaarden. DPG Media kan hierdoor doorgaan met de verspreiding van haar huis-aan-huiskrant Stadsblad Utrecht
Jacques Kuyf benoemd tot commissaris ANP
21-02-2020 | 10:13:00
Jacques Kuyf treedt per 1 maart 2020 toe tot de Raad van Commissarissen van het ANP. Hij volgt Ebel Kemeling op, die na 6 jaar betrokkenheid bij het ANP aftreedt in de rol van onafhankelijk commissaris
AD en Uitjeskrant organiseren derde editie A Night Between the Stars
20-02-2020 | 12:48:00
Na de edities in 2018 en 2019 neemt DPG Media samen met de Uitjeskrant zelf de regie in handen voor de uitreiking van de AD publieksprijs en het musicalevent A Night Between the Stars
[Cross Media Man] Hans Nijenhuis (AD): Soepel je publiek volgen, het zo goed mogelijk bedienen en veel uitproberen
20-02-2020 | 09:40:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van het AD en de centrale redactie van ADR Nieuwsmedia, beide onderdeel van DPG Media. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2020
De Ondernemer komt met exclusief opiniestuk van Ursula von der Leyen over digitale strategie EU
19-02-2020 | 12:35:00
Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie (EC), heeft een exclusief opiniestuk gemaakt voor De Ondernemer, een uitgave van DPG Media. In het opiniestuk gaat zij in op de visie achter de nieuwe digitale strategie van de Europese Commissie
The Pitch van DPG Media gewonnen door NEEW met Entree Concertgebouw
14-02-2020 | 10:08:00
The Pitch is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden
[Forum] The Guardian weert reclame voor fossiele brandstoffen. Is dat een goed idee?
13-02-2020 | 14:30:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. Deze keer is de vraag of het een goed idee is dat The Guardian reclame weert voor fossiele brandstoffen
[Column] Raymond Bresching: Sterk statement van The Guardian
11-02-2020 | 16:02:00
Counter Contents Raymond Bresching over het voornemen van de Britse krant The Guardian om advertenties voor fossiele brandstoffen te weren
Nico Dijkshoorn columnist De Ondernemer
10-02-2020 | 10:07:24
Nico Dijkshoorn is columnist geworden van De Ondernemer. Op deondernemer.nl schrijft hij een tweewekelijkse column onder de titel Een Hele Onderneming
Campagne Lees je rijk voor DPG Media
07-02-2020 | 17:23:00
DPG Media is een campagne gestart onder de noemer Lees je rijk. Via de website krant.nl wil DPG Media een platform bieden waar consumenten kennis kunnen maken met 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media
Nieuwe topstructuur voor DPG Media: Erik Roddenhof CEO van groep DPG Media
05-02-2020 | 10:53:00
Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de mediagroep DPG Media. Het bedrijf krijgt een andere topstructuur. Erik Roddenhof krijgt per 1 maart 2020 de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie
Wilfred Mons, Kitty Lakeman en Jan Willem Verzeilberg naar brandedcontentlabel NRC XTR
05-02-2020 | 09:00:00
NRC ziet dat de commerciële content goed wordt gelezen, gezien én gehoord, met naast tekst en beeld ook steeds meer video en podcasts
Invicta en Mediahuis gaan 3-jarige Europese samenwerking aan
03-02-2020 | 11:02:51
De door de Nederlandse organisatie Invicta ontwikkelde software, die reeds jaren door Telegraaf Media Groep (nu Mediahuis Nederland) werd gebruikt, breidt internationaal verder uit
[Column] David de Jong: Reclameban The Guardian verstandig?
30-01-2020 | 14:58:00
The Guardian heeft aangekondigd de in zijn optiek milieuvervuilende fossiele bedrijven te weren. De krant, die in handen is van een trust, heeft al eerder een wat activistische houding aangenomen met betrekking tot klimaatverandering
The Guardian weert reclame voor fossiele brandstoffen
30-01-2020 | 12:24:00
De Britse krant The Guardian weert voortaan advertentieruimte van bedrijven die actief zijn met fossiele brandstoffen. Hierdoor zijn bedrijven als Shell, Esso, BP en Total niet langer welkom om in deze Britse krant advertentieruimte in te kopen
Mireille van Ark hoofdredacteur van BNR
27-01-2020 | 12:21:49
Mireille van Ark start als hoofdredacteur van BNR. Ze volgt Sjors Fröhlich op die onlangs werd benoemd tot burgemeester van de gemeente Vijfheerenlanden
[Interview] Marc Reineman: Het bereik in Noord-Nederland ligt via NDC vele malen hoger dan via landelijke media
23-01-2020 | 15:03:00
Marc Reineman begon in 2018 als salesdirecteur bij NDC mediagroep. In dat jaar voerde het mediabedrijf versneld de strategie uit om volwaardig mee te komen met mediamarketing. Wij spreken hem over de afgelopen jaren, regionale media en het bereik
Corine de Vries hoofdredacteur regiokranten Mediahuis Nederland
17-01-2020 | 11:29:53
De regionale dagbladen van Mediahuis Nederland krijgen Corine de Vries als hoofdredacteur. Zij volgt per 1 maart 2020 Hugo Schneider op die met pensioen gaat
[Column] Michiel de Jong: Een prachtig verdienmodel door een andere aanpak
13-01-2020 | 15:07:00
Als op verjaardagen wordt gevraagd waar ik werk en wat ik doe, kijken mensen me vaak vragend aan als ik zeg dat ik bij NDC mediagroep werk. ‘Is dat ehm… ehm... of bedoel je NRC?’ Nou nee, niet NRC…
[Column] Wilbert van der Heijden: Hoe het lokale sufferdje de regionale journalistiek redt
13-01-2020 | 10:18:00
Altijd deed ik neerbuigend over het huis-aan-huisblad. Heel stom, maar ik kon het plaatselijke sufferdje met zijn nepjournalisten die de achterkant van ronkende advertentiepagina’s volschreven niet als volwaardige journalistiek zien. Vol overtuiging plakte ik de Nee/Nee-sticker op mijn brievenbus
[Nederlands MediaNetwerk TV] Saskia Caelen over Medialab van DPG Media
08-01-2020 | 11:12:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerard van den Broek over De Ondernemer
30-12-2019 | 10:54:00
Gerard van den Broek is creatief directeur van De Ondernemer, een crossmediaal platform voor ondernemers en onderdeel van DPG Media. Het platform bestaat inmiddels uit onder andere een populaire website, uitingen binnen de kanalen van DPG Media, een callcenter en verschillende evenementen
Indebuurt haalt meer dan 22.000 kerstkaarten op voor eenzame ouderen
23-12-2019 | 11:53:58
Ook andere merken van DPG Media droegen hun steentje bij aan de actie. Zo werd de oproep om mee te doen ook gedeeld in alle huis-aan-huiskranten van DPG Media
Jan Kleinnijenhuis en Pieter Klein Journalist van het Jaar 2019
23-12-2019 | 11:28:00
De jury van vakblad Villamedia kent hun de prijs toe vanwege hun diepgravende en langdurige onderzoek naar de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst
[Interview] Freek Staps: Het ANP is betrouwbaar, betrouwbaar, betrouwbaar
20-12-2019 | 15:41:00
Freek Staps is sinds september 2019 hoofdredacteur van persbureau ANP, leverancier van nieuws, foto’s, video’s en radiobulletins aan uiteenlopende (media)klanten. "Het is misschien wel de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek"
Samenwerking sportdomein Helden en DPG Media
19-12-2019 | 10:44:00
DPG Media en Helden maken bekend dat zij binnen het sportdomein op gaan samenwerken. Zij gaan samen voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen
[Interview] Saskia Caelen: Iedereen is op zoek naar zijn rol in het marketingecosysteem
16-12-2019 | 14:46:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
[Interview] Ronald Ockhuysen: Het is een zegen om een Amsterdamse krant te zijn
09-12-2019 | 16:33:00
Twaalf jaar werkt hij bij Het Parool, waarvan bijna vijf jaar als hoofdredacteur. Het was aan Ronald Ockhuysen en zijn team om de krant door moeilijke jaren heen te loodsen. Met het aanboren van nieuwe media en een nieuwe vormgeving, heeft hij ervoor gezorgd dat Het Parool weer goede cijfers laat zien
Mediahuisnieuws: weekendmagazine Vrij vernieuwd, De Echo verdwijnt
29-11-2019 | 12:11:44
Het aanpassen van het weekendmagazine is een van de veranderingen die de regionale dagbladen van Mediahuis zijn ondergaan naar aanleiding van een uitgebreid onderzoek onder twintigduizend lezers
De Limburger komt met Project 46 over dodelijke ongelukken
25-11-2019 | 10:42:26
Journalisten Rik van Hulst en Judith Janssen van De Limburger doken in de verhalen achter dodelijke verkeersongelukken in hun provincie. Dat leverde een reeks verhalen en podcasts op: Project 46
NU.nl komt met NUjunior Funboek en NUsport Dit is het sportjaar 2019
21-11-2019 | 12:29:00
NU.nl brengt twee printspecials uit: NUjunior Funboek en NU.nl Dit is het sportjaar 2019. Deze printuitgaves zijn gemaakt door NU.nl, team Groei & Innovatie van Sanoma General Interest en Pro Shots, ook onderdeel van Sanoma
Mediabrief Arie Slob: verlaagd BTW-tarief per 1 januari 2020 feit voor digitale media
18-11-2019 | 08:45:00
Het verlaagde BTW-tarief zal per 1 januari 2020 gelden voor digitale media. Dit betekent dat net als bij papieren uitgaven, niet langer 21 procent maar 9 procent aan omzetbelasting hoeft te worden betaald
ADAM de robot aan de slag bij RTL Nieuws
15-11-2019 | 13:39:12
ADAM staat voor Automatische Data Artikel Machine. De robot schrijft verhalen op basis van grote hoeveelheden data die door journalisten zijn verzameld, geanalyseerd en bewerkt
Mediahuis verwerft participatie in Amerikaans consultancybureau Mather Economics
14-11-2019 | 14:30:00
Mediagroep Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. Mediahuis verwerft hierbij een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau
NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over
13-11-2019 | 13:21:00
NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over. Samen met Pro Shots, waar NU.nl sinds maart 2019 een meerderheidsbelang in heeft, versterkt dit de positie van NU.nl
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
DPG Media stopt in Vlaanderen met website en apps VTM Nieuws
08-11-2019 | 15:16:00
DPG Media is in Vlaanderen gestopt met de website, de nieuwsbrief en app van VTM Nieuws. VTM Nieuws is het journaal van de commerciële zender VTM, die onderdeel is van DPG Media
NU.nl organiseert eerste landelijke online debat over drugs
07-11-2019 | 08:00:00
Moeten harddrugs gelegaliseerd worden? Die vraag en meer zal tijdens het Nationale Drugsdebat van NU.nl op 14 november aan bod komen. Vanaf 12:00 uur kan iedereen zich via reactieplatform NUjij online in het debat mengen
Columnisten promoten AD
05-11-2019 | 10:10:10
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin over NRC en purpose marketing
05-11-2019 | 09:22:00
Nieuwsmedia zijn volop in ontwikkeling en NRC is geen uitzondering. Een nieuwe directeur en een nieuwe hoofdredacteur zorgen voor extra dynamiek. Wij spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC Media