Nieuws.
Metro brengt 3 augustus speciale editie uit tijdens Canal Parade
01-08-2019 | 13:15:27
Samen met Pride Amsterdam brengt Metro op zaterdag 3 augustus 2019 een Metro Pride Guide uit. Dit is een speciale pocket-formaat krant voor de honderdduizenden toeschouwers van de Amsterdamse Canal Parade
Feyenoord vindt mediapartner in het AD
16-07-2019 | 09:53:00
De samenwerking bestaat onder meer uit gezamenlijke acties voor de supporters, on- en offline advertentieruimte voor de club en diverse lezersacties
De Persgroep/DPG Media gaat in zee met Snakeware
16-07-2019 | 09:36:33
De Persgroep is aan de slag gegaan met software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek
De Persgroep/DPG Media een van de koplopers in digitale transformatie
12-07-2019 | 10:17:00
De Persgroep/DPG Media is een van de koplopers in digitale transformatie. Dit blijkt uit de derde editie van Transformers 200. Vlerick Business School onderzocht dit in opdracht van Het Financieele Dagblad
Trouw brengt mini-documentaires voor idealisten
10-07-2019 | 11:28:01
Trouw lanceert een campagne in de vorm van drie online mini-documentaires met als overkoepelende boodschap: Trouw is voor iedereen met idealen
GroenLinks-wethouder Rotterdam gaat strijd aan met huis-aan-huisbladen
03-07-2019 | 16:22:00
GroenLinks Rotterdam gaat in navolging van GroenLinks Amsterdam de strijd aan met huis-aan-huisbladen. GroenLinks-wethouder Arno Bonte wil huis-aan-huisbladen de plicht opleggen om minimaal 30 procent aan redactionele content te publiceren
D66 met kamervragen over macht De Persgroep/DPG Media en Mediahuis
03-07-2019 | 16:00:00
Kees Verhoeven en Joost Sneller vragen minister Arie Slob (ChristenUnie) en staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) om duiding en toetsing door de ACM
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
02-07-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network
Jan ’t Hart adjunct-hoofdredacteur regionale dagbladen TMG
01-07-2019 | 14:14:00
De benoeming betekent een versterking van de hoofdredactie van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep, die verder uit hoofdredacteur Hugo Schneider en GerBen van ’t Hek (adjunct) bestaat
[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
28-06-2019 | 11:24:00
NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers
Rien van Beemen CEO TMG, Dominic Stas CEO NRC
27-06-2019 | 15:13:00
Het Mediahuis Group Team, dat de lijn voor de langetermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in Nederland en België uitzet, ondergaat een aantal wijzigingen
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit
27-06-2019 | 11:51:00
NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit
Pieter Klok volgt Philippe Remarque op als hoofdredacteur de Volkskrant
26-06-2019 | 17:40:00
Pieter Klok wordt de zevende hoofdredacteur van de Volkskrant. Hij volgt per 1 september 2019 Philippe Remarque op, die directeur journalistiek wordt bij de Persgroep/DPG Media
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag
20-06-2019 | 14:46:00
De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven
Freek Staps hoofdredacteur ANP
18-06-2019 | 12:17:00
Freek Staps is op voordracht van de directie en met unanieme instemming van de redactieraad aangesteld als hoofdredacteur. Hij volgt Marcel van Lingen op, die nu directeur journalistiek bij Talpa Network is
Het Parool voegt Engels deel toe aan de site
13-06-2019 | 10:12:48
De website van Het Parool is uitgebreid met een Engelse sectie. Op dat deel van de site staan nieuwsberichten, tips voor Amsterdamse hotspots en achtergrondartikelen
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
07-06-2019 | 14:15:00
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
Alexander Klöpping: Wie de filterbubbel het beste bedient, wint de strijd om de gebruiker
06-06-2019 | 16:04:00
"Ik vrees dat technologie onze samenleving gaat opdelen in filterbubbels, met ieder zijn eigen nieuws, invalshoeken en vermaak. Wie de filterbubbel het beste kan bedienen, wint de strijd om de gebruiker."
Augmented reality in Jeugdjournaal-app
05-06-2019 | 12:08:00
NOS Jeugdjournaal heeft augmented reality toegevoegd in haar app. Kinderen kunnen voortaan bij nieuwsartikelen op een wereldbol zien waar het nieuws zich afspeelt
René Moerland hoofdredacteur NRC Media
04-06-2019 | 14:53:00
Moerland leidde in 2015 de vernieuwing van nrc.next en de samenvoeging van de nrc.next-redactie met die van NRC Handelsblad. In 2016 heeft hij met onder meer de uitgeverij meegewerkt aan de nieuwe digitale en papieren strategie
Samenwerkingsverband voor verkiezing Club van het Jaar
04-06-2019 | 11:16:09
Rabobank, NOC*NSF en AD en de regionale dagbladen werken samen bij de verkiezing van Club van het Jaar 2019. Het partnership is een samenvoeging van verschillende verkiezingen
De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV
04-06-2019 | 09:58:00
De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl en AutoTrack.nl gaan verder in Automotive Mediaventions BV
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
DPG Media versterkt datastrategie met beslissingssysteem SmartOcto
23-05-2019 | 13:34:54
DPG Media sluit een 3-jarig contract met de Nederlandse startup SmartOcto.com om het datagedreven werken op alle redacties te intensiveren
De Persgroep verandert naam in DPG Media
23-05-2019 | 11:09:00
Christian van Thillo: We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn
Het Parool lanceert nieuwe site, mobiele app en digitale editie
21-05-2019 | 10:29:16
Onder andere de website van Het Parool is vernieuwd. Dat betekent niet alleen een nieuwe vormgeving, maar ook een breder nieuwsaanbod
Restyling voor de regionale dagbladen van TMG
20-05-2019 | 12:13:00
De nieuwe opmaak van Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander en IJmuider Courant is onder lezers getest
Journalist Max Steenberghe lanceert boek De Zaak-Nicole, geheimen van een coldcase
20-05-2019 | 11:22:32
In De Zaak-Nicole doet Max Steenberghe onder andere verslag van het politieonderzoek naar de verdwijning, verkrachting en dood van het Eindhovense meisje Nicole van den Hurk
AZ en NHD verlengen contract
17-05-2019 | 13:52:00
AZ en het Noordhollands Dagblad hebben hun samenwerking verlengd. De mediapartner is ook de komende periode aan de voetbalclub verbonden.
Trouw lanceert De Grote Zingevingstest
17-05-2019 | 12:07:00
Wat geeft het leven zin en hoe geven we zin aan ons bestaan? Zingeving heeft zijn vage imago van ‘ethisch geslijm’ allang achter zich gelaten. Uit een lezersonderzoek van dagblad Trouw blijkt zelfs dat de meerderheid méér wil lezen over dit thema. Daarom lanceert Trouw De Grote Zingevingstest
Het Parool breidt online uit
10-05-2019 | 11:57:29
Het Parool heeft een nieuwe site, mobiele app en een interactieve digitale editie met online berichtgeving over nieuws buiten de hoofdstad
Trouw zoekt duurzame initiatieven
09-05-2019 | 12:09:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie
Mediahuis neemt Ierse INM over
02-05-2019 | 11:47:00
Mediahuis heeft aangekondigd het Ierse dagbladbedrijf Independent News & Meda INM over te willen nemen en een bod te hebben gedaan ter waarde van 145,6 miljoen euro
[Onderzoek] 4 van de 10 Nederlanders blijven gedrukte krant lezen
02-05-2019 | 10:45:00
Op een gemiddelde dag lezen ruim 4 op de 10 Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder
De Ochtend Show to go pakt vaste plek in de ochtend
26-04-2019 | 10:58:00
De eerste resultaten van De Ochtend Show to go zijn zeer positief. Sinds de start begin dit jaar trekt het initiatief van de Persgroep steeds meer kijkers. De ochtendshow is iedere werkdag tussen 07:30 en 9:30 uur live te zien op AD.nl en alle regionale titels van de Persgroep
NRC begint dagelijkse podcast: Vandaag
23-04-2019 | 10:42:00
NRC begint maandag 29 april met een dagelijkse podcast. In Vandaag brengt de redactie elke werkdag een nieuwsverhaal in audio in maximaal twintig minuten. Geen overzicht van het nieuws, maar elke dag een verhaal in de vorm van een gesprek
Maart recordmaand voor nieuwssites en -apps
19-04-2019 | 09:40:12
Nieuwssites en -apps hebben in Q1 2019 veel bezoek getrokken (11 miljoen bezoekers per maand). Vooral maart was een recordmaand door de lerarenstaking, de aanslag in Utrecht en de Statenverkiezingen
AD nieuwsapp wint Dutch App Award
19-04-2019 | 08:38:00
De nieuwsapp van ADR Nieuwsmedia is tijdens de uitreiking van de Dutch App Awards 2019 in de prijzen gevallen. De kubus-app won in de categorie media en entertainment van de twee andere genomineerden Qmusic en NOS
De Persgroep België en Nederland benoemt Philippe Remarque tot journalistiek directeur
18-04-2019 | 15:30:00
Philippe Remarque wordt per 1 september 2019 benoemd tot journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland
ANP start commercieel productiehuis
18-04-2019 | 14:54:00
Het persbureau ANP start een commercieel productiehuis. Dit bericht Villamedia naar aanleiding van een interview met algemeen directeur Martijn Bennis