
Beau van Erven Dorens presenteert jubileumshow AD 75 Live
Op 29 april 2021 presenteert het Beau van Erven Dorens een jubileumshow vanwege het 75-jarig bestaan van het Algemeen Dagblad. Tijdens een feestelijke livestream gaat presentator Beau van Erven Dorens in gesprek met bekende AD-gezichten en zijn er optredens van diverse artiesten.
In AD 75 Live blikt Beau samen met onder anderen hoofdredacteur Hans Nijenhuis, Heleen van Royen, fotograaf Pim Ras (jarenlang de fotograaf van de Nederlandse topsporters) en columnisten Özcan Akyol en Angela de Jong terug op het nieuws door de jaren heen en het veranderende medialandschap. Ze bespreken onder meer hoe het AD het nieuws vroeger bracht en welke van de iconische voorpagina’s de meeste indruk op hen maakte. En hoe ziet de toekomst van de krant er eigenlijk uit? Daarnaast krijgen de kijkers ook een kijkje achter de schermen bij de redactie en is er natuurlijk volop ruimte voor entertainment.
Ook zijn er optredens van onder anderen Danny Vera, Guus Meeuwis en Lee Towers - die zelf ook net 75 kaarsjes heeft uitgeblazen.
Vanwege het jubileum heeft het AD een campagne gelanceerd met als rode draad 75 iconische voorpagina’s, geselecteerd door de redactie. De campagne werd ontwikkeld door het interne creatieve team van DPG Media en Bruut Amsterdam. De voorpagina's zijn te downloaden en te lezen via de website van het AD. Abonnees kunnen op de site ook kans maken op prijzen en een e-book uitkiezen.
Hans Nijenhuis, hoofdredacteur van het AD: "De onlineactiviteiten zijn belangrijk voor het AD. Van de 450.000 abonnees is pakweg een derde digitaal lid. Zij betalen dus geld voor de journalistiek van AD, terwijl ze geen papieren krant meer in de bus krijgen. We zien dat jongeren nog maar zelden een abonnement nemen op een papieren krant. En dat ouderen soms overstappen naar digitaal lezen. Immers: je telefoon of iPad heb je altijd bij je. Je kunt er over sport lezen, maar je kunt er ook de wedstrijdbeelden zíen. Dat is niet erg, de tijden veranderen gewoon. Vroeger luisterden we ook alleen naar de radio, en daarna kwam de tv erbij. Waar het om gaat is dat mensen bereid zijn te betalen voor onze journalistiek, dat is het grootste compliment dat we kunnen krijgen. Verder blijft AD gewoon AD hoor. Ook online willen we dicht bij ons publiek zijn. Mensen als jij staan centraal. Gaat het over politiek, dan kijken we naar hoe maatregelen uitpakken voor gewone mensen. Verder - en dit zul je andere kranten niet snel horen zeggen - lees je ons ook voor de gezelligheid. Bij ons kun je terecht voor een lekkere mix van serieuze verhalen over het nieuws, verhalen die je raken, en verhalen die je helpen.”
Zie ook: AD viert 75 jarig bestaan met campagne
www.ad.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie