
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep starten advertentieplatform
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep zijn onder de naam AdLocal een gezamenlijk platform gestart voor adverteerders. Daarmee worden 37 huis-aan-huis-uitgevers vertegenwoordigd die meer dan 200 kranten uitbrengen met een gezamenlijke oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren.
DPG Media bedient daarbij de nationale adverteerders. In totaal zijn 400 media-adviseurs betrokken. AdLocal is opgezet om de dalende omzettrend in huis-aan-huiskranten te keren. Dit platform benadrukt de kracht van huis-aan-huiskranten en dekt hiermee ruim 80 procent van de markt. De bedoeling is dat adverteerders huis-aan-huiskranten als vast onderdeel van de communicatiemix blijven inzetten. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties.
Matthijs Malipaard, directeur van Rodi Media: “Door hét kennis en informatiecentrum te zijn voor huis-aan-huiskranten is AdLocal de centrale plek om lokaal, regionaal en landelijk te inspireren en impact te creëren. Zo laten we naast adverteerders ook de lokale gemeenschap groeien en bloeien.”
Bas Stikkelorum, manager bureau & relatie, DPG Media: "Huis-aan-huis is deels een verborgen pareltje van de media: de lezer omarmt de huis-aan-krant massaal. En hopelijk kunnen wij nu met de start van AdLocal ook de adverteerder hierop wijzen en verbinden aan die 8 miljoen lezers."
www.adlocal.nl
www.bdumedia.nl
www.rodimedia.nl
www.telstar-online.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie