De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV
04-06-2019 09:58:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 2302 | Tags:

De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep (TMG) willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep/DPG Media) gaan verder in Automotive Mediaventions BV.

De Persgroep/DPG Media krijgt 51 procent van de aandelen en TMG 49 procent. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, met twintig jaar ervaring in online automotive industrie. De sites bedienen volgens de twee bedrijven grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. 

Sander van den Hout, Managing Director van Persgroep Online Services Nederland: “Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.”

Niels Visser, directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portals AutoTrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.”

Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.

www.persgroep.nl
www.tmg.nl
www.autotrack.nl
www.gaspedaal.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 .