
Het FD vernieuwt de zaterdagkrant FD Weekend
Het Financieele Dagblad heeft zijn zaterdagkrant vernieuwd. De zaterdageditie van het FD is de best gelezen editie van de week.
De zaterdagkrant wil beter aansluiten op het weekendgevoel dat de lezers zo waarderen. De lezer van FD Weekend krijgt voortaan naast het laatste nieuws, inzichten, verdiepende én toekomstgerichte verhalen, en een zakelijke blik op Nederland, Europa en de wereld.
De zaterdageditie van het FD wordt voortaan volledig aflopend (full bleed) gedrukt. Dat betekent dat een deel van de pagina’s tot op de rand bedrukt zal zijn. Daardoor krijgt met name het tweede katern, Voor.kennis, een stevig uiterlijk met een cover als een magazine, maar dan op krantenpapier.
Van elke rijke productie uit de zaterdagkrant wordt een online versie gemaakt. Gedurende de week zullen de zaterdagverhalen op app en web gepubliceerd worden, toegesneden op de nieuws- en achtergrondbehoefte van de digitale lezer.
Het design van FD Weekend is van de internationaal geroemde designer Mark Porter. Er is een helder onderscheid tussen het Nieuwskatern en Voor.kennis, naast het wekelijkse magazine Persoonlijk. In het Nieuwskatern vindt de abonnee van het FD de actualiteit in nieuwsberichten, interviews en reportages. Voor.kennis brengt de gewenste verdieping en inspiratie opgedeeld in drie secties: Inzicht, Vooruitzicht en Opinie.
www.fd.nl
www.fdmg.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie