Kranten Persgroep werven samen nieuwe leden  
05-02-2019 09:47:56 | Door: Saskia van Weert | hits: 2755 | Tags:

Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne waarin alle 11 titels van de Persgroep de handen ineenslaan om nieuwe lezers te werven. Centraal in de campagne staat het begrip de krantenmens.

De Persgroep was op zoek naar een campagne die de gidsrol van de krant en het gemak daarvan benadrukt. Een krantenmens is altijd up to date, heeft een gefundeerde mening en maakt de juiste keuze. Want een krantenmens weet alles over: gezondheid, geldzaken, nieuwste films en series, eten, reizen, vrije tijd.

De campagne is afgelopen weekend van start gegaan met een tv-commercial, radiocommercials, een landelijke direct mail en wordt opgevolgd met een gelaagde online campagne.

 Alexander Kosman, Creative Director Shoq: “Er zijn steeds meer barrières voor het lezen van de krant en directe sales wordt steeds lastiger. De Persgroep gaf ons de vrijheid om op zoek te gaan naar de relevantie van de krant en hier een vernieuwend concept en thematiek voor te ontwikkelen. Deze uitdaging hebben we met beiden handen aangepakt.”

Cornel van Buuren en Dennis Brouwers, De Persgroep: “Shoq laat met dit concept Krantenmens, op een vrolijke en inhoudelijke manier de veelzijdigheid van de krant zien. Door veel verschillende abonnees te laten spreken wordt bovendien subtiel getoond dat de krant je ook via telefoon, tablet en pc door het leven gidst.”

www.persgroep.nl
www.shoq-studio.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie